2007. december 12., szerda | By: Sütis néne

Édes, puha puszik-ki ne szeretné...? ;-D


Még sosem készítettem eddig puszedlit, mivel nemigen rajongok érte.

Nos, ez ezzel a recepttel megváltozott! Ugyanis nagyon finom, puha, omlós és cseppet sem száraz sütemények születtek!!!!

Egyébként a párom kedvéért készítettem, mivel ő nagyon szereti.

A felét el is dugtam, hogy maradjon későbbre is... ;-D



Mézes puszedli


Hozzávalók:

- 3 tojás


- 125 g margarin


- 125 g méz


- 1 citrom


- 1 narancs reszelt héja


-200 g porcukor


- 1/2 cs. sütőpor


- 200 g teljes kiőrlésű búzaliszt


- 250 g finomliszt


-4 ek. tejföl


- fél-fél tk. őrölt fahéj,-szegfűszeg,-gyömbér


-250 g porcukor a mázhoz



A margarint és a mézet felolvasztom.

A tojások sárgáját összekeverem a porcukorral, fél citrom levével, és a citrom ill. a narancs reszelt héjával és a tejföllel.

Ezt a masszát a margarinnal összeolvasztott mézhez adom.


A lisztet, a sütőport és a fűszereket összevegyítem, majd a mézes keverékhez adom.

Jól összedolgozom, majd egy éjszakára folpackba csomagolva hűtőbe teszem.


Másnap kissé összegyúrom, majd rudakat formálok(4 db-ot).

A rudakat kb. 8-10 db-ba vágom.

Szépen meggömbölyítem, és sütőpapírral bélelt tepsire téve kicsit lenyomom a kezemmel.

160 fokon kb. 10-12 percig sütöm.


Elkészítem a mázat: A 3 tojásfehérjét felverem 250 g porcukorral, majd a puszedliket beleforgatom.

Rácsra teszem, majd100 fokos sütőben megszárítom.
Végül pedig megeszegetem....:-))))




8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szépek! :)
Hasonló lesz mint a bolti?
Bevallom, többek közt ezt szeretnék csinálni majd karácsonykor is, de még nincs konkrét receptem.

Sütis néne írta...

köszönöm!
igen, olyan mint a bolti, csak jobb-szerintem-:-)
a boltit azért nem szeretem, mert száraz, fojtós. viszont ez nem az!! :-)
ezt a receptet több másikból hoztam össze, szerintem megér egy próbát neked is, nem fogsz benne csalódni!;-)
és variálhatod is,hogy a mázhoz teszel fahéjat, vagy kakaót, úgy kissé más lesz az íze, színe is.....

Névtelen írta...

Rendben köszi, meggyőztél :)
Még egy kérdésem lenne, ebből az adagból kb mennyi puszi jön ki?

Sütis néne írta...

Hát, nekem kb. 30-40 db lett, de csak úgy saccolom. persze attól is függ, mekkora golyókat készítesz.
remélem neketek is ízlik majd!:-)

Névtelen írta...

Biztosan! Szeretjük nagyon a puszedlit! :)
Köszi

Lívi írta...

Annyira jól hagzik, amit írtál, hogy asszem idén inkább ezt sütök a folyton keményre sikerülő mézeskalács helyett :-)

Sütis néne írta...

no igen, a mézeskaláccsal én se vagyok túl jó viszonyban... :-)

Böbe írta...

anno az utcánkban volt egy mézespuszedli készítő. minden féle dologgal töltötte.

ezt a receptet elkészítettem, puha, finom. egyharmadába kakakóport kevertem, kisebbik gyerek csak azt ette. a másik adagba durvára vágott diót.

azóta narancshéjat megfőztem, a cukros lében elzártam. egy fél "guriga" szárított fügét egészen apróra felkockáztam, a megmaradt cukros lével ezt is leöntöttem. most az üvegben várakoznak, és hétvégén ők is bekerülnek egy újabb adag mézes puszedlibe.

mert hogy ez olyan finom, hogy előlépett nem-csak-karácsonyi süteménnyé. mi egész évben fogjuk sütni!! köszönöm a receptek!