2008. február 20., szerda | By: Sütis néne

Zabpehely keksz




Már készítettem párszor hasonló kekszet, de most az előzőekhez képest kicsit módosítottam.
Főként azon, hogy nem tettem bele cukrot, csak (hársfa)mézet(és szerencsére most ez sem az a túl édes fajta, mert azokat nem szeretem...), de így is kellőképp édes lett és nagyon finom!
plusz még 1-2 dolgot módosítottam, ezért leírom ezt a receptet is, mert eddig ez teszik a legjobban!;-)


Zabpehely keksz


Hozzávalók:
- 20 dkg zabpehely

- 1 narancs, 1 citrom reszelt héja

- 18 dkg vaj

- 1 tojás

- 1 dl méz

- 10 dkg teljes kiőrléső búzaliszt

- mazsola, kandírozott eper, szezámmag, napraforgó mag (vagy bármi ami épp van otthon)

- kevés fahéj

- 1 tk. szódabikarbóna


A vajat, felolvasztom, összekeverem a mézzel, tojással.
Hozzáteszem a gyümölcsök reszelt héját, beleszitálom a lisztet, szódabikarbónát, összekeverem .
A végén mehet bele a zabpehely, és a mindenféle aprómag, aszalt gyümölcs.
Kis diónyi halmokat teszek egymás mellé, kb. 1 cm-re egymástól, és 170 fokon 17 perc latt megsütöm.
Finom -kívűl ropogósabb, belül omlós-, jó étvágyat hozzá!;-)