2009. június 13., szombat | By: Sütis néne

Csokoládé fagylalt



Csokoládé fagylalt

Hozzávalók:

- 200 ml tejszín

- 250 ml tej

- 100 g étcsoki

- kevés fahéj

- 2 tojássárga

- 7 ek. cukor

Most nem vacakoltam annyit, mint az előző fagyinál, és jó lett így is.
Azaz nem kevertem ki külön a tojást cukorral, hanem mindent lábosba zutty ( a csokit is a tej-tejszínben olvasztottam fel, a tojást ezután adtam hozzá), összefőz és kész! ;-D
A cukor mennyiségét lehetett volna kevesebbre is, de még tanuló korszakban vagyok, majd legközelebb...(bár ami ma készült-epres, még édesebbre sikeredett...;-P)

Azt mindenképp megállapítom, hogy egy éjjelt jó, ha hűtőben áll a keverék, mielőtt betenném a gépbe-ma nem hagytak békén, így szinte egyből beleöntöttem, hát nem is keményedett meg úgy, mint itt a csokinál ....(ez állt 1 éjjelt). nem baj, holnapra az epres is jó lesz, a fagyóban majd beszilárdul! ;-)

Összeségében meg voltam elégedve a csoki fagyival, állagra eddig ez lett a legjobb, ízre is okés!
Ó, igen,  a képen főtt eperszószt öntöttem rá. Jó volt úgy is!

6 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia! :-)
Elnézést, hogy ideírom, de még új vagyok itt és csak végig böngésztem az oldalt és nagyon megtetszett a kenyérsütés házilag rész, ami viszont fölvetett bennem egy kérdést... Azt írod ha teheted már csak kovászt használsz az élesztő helyett, ha kelt tésztáról van szó. Én is nagyon szeretek ilyeneket sütni és szívesen kipróbálnám a kovászos változatot, csak azt nem tudom, hogy mibe mennyit kell tenni. Pl.: különböző kelt tésztákba különböző mennyiségű élesztő kell, ha ezt kovászra váltanám, akkor honnan tudjam, hogy melyik sütihez mennyi kovász kell, mitől függ ez, pl.: a liszt mennyiségétől, vagy ilyesmi.
Válaszod előre is köszönöm.

Sütis néne írta...

Szia! ha megírod az emil címed, akkor tudok hosszabban válaszolni! :-) ide írhatsz nekem: sutis_nene@freemail.hu

Brigitta írta...

Szia!
Szabad kérdezni hol vetted a fagyigépet?
Köszi!:))

Sütis néne írta...

Brigi! Az Intersparban vettem.

Brigitta írta...

Köszi!
Már nekem is van:))
Meg is csináltam ezt a fagyidat nagyon finom,köszike!
Nekem sem lett nagyon kemény,bár előző nap tettem az alapot a hűtőbe,és aztán ezt olvastam itt is.Na,mondtam,de okos vagyok!:))
Most az epresed jön,málnából.:))

Sütis néne írta...

Brigi!
örülök,hogy már neked is van géped!
és csak hajrá-hajrá, gyártsd csak a fagyikat! :-D