2012. június 26., kedd | By: Sütis néne

Levendula és pitypang zselé




Megmutatom, hogy nem csak sütni-főzni szoktam én sem. Idén tettem el bodzaszörpöt (ahogy minden évben, jó pár üveggel), akácszörpöt is szerettem volna, csak mire észbe kaptam, az sajnos elnyílott. na majd jövőre...aztán készült még pár üveg eperlekvár, ill a fent látható zselék. Pitypangszirupot már máskor is készítettem, de zselét most először. Levendulával is most próbálkoztam először, és igazán finom ( az edény aljából megkóstoltuk, kellemes íze van.) Próbáljátok ki ti is! :-)
A recepteket csak idemásoltam (1-1 megjegyzéssel bővítve) és belinkeltem, kiktől származik. Köszönet érte!

Pitypang zselé

Hozzávalók:
- 1 liter térfogatnyi virágszirom

- kevés víz (kb 3dl)(nekem több víz kellett hozzá, kb 5 dl)

- 40 dkg cukor

- 2 ek frissen facsart citromlé

- 1 csomag 2:1 dzsemfix

A kapott 1 l-nyi virágszirmot egy edénybe teszem és frissen forralt vízzel leforrázom, úgy hogy pont ellepje. Fedőt teszek rá és egy éjszakát állni hagyom (12 óra) másnap leszűröm és megmérem. 3dl-nek kell lennie, ha kevesebb, kiegészítem vízzel. A kapott zöldessárga "teát" lábasba teszem és beleszitálom(!) a dzsemfix-et. Ne ijedjünk meg, nagyon nehezen oldódik benne a pektin. ezért is szitálom és nem öntöm. Nagy lángon felforralom, folytonosan kevergetve, majd ha zubog, lehúzom a tűzről és beleteszem a citromlevet és a cukrot, és kevergetem amíg nagyjából el nem olvadt a cukor, majd visszateszem a gázra és nagy lángon főzöm még legalább öt percig.

A recept innen származik:

Levendulazselé:

Hozzávalók:

- 1 kisebb csokor levendula-virág

- kb. 2 liter víz

- kb. 1 kg cukor/édesítő/nyírfacukor..

- 3-4 db citrom leve

- zselésítő (agar-agart használtam, abból kb. 5 teáskanálnyi, de lehet pektin is..)(én ehelyett 2 csomag 2:1 dzsemfixet használtam)

- opcionális: menta- ill. citromfűlevelek

A levendulát a menta- és citromfűlevelekkel együtt a vízben lassan főzzük.(kb. 20 perc) Közben kevergetjük, s amikor már a víz enyhén kékes-zöldes lesz, akkor átszűrjük.
Hozzáadjuk a cukrot, majd a citromlevet, amitől gyönyörű halványlilás-pirosas színt kap, s végül a zselésítőt is. Addig főzzük, amíg teljesen elolvad benne minden, és szép csomómentes folyadékot kapunk.
Forrón tiszta üvegekbe töltjük és fejre állítjuk. Tehetünk bele díszítésként pár szál levendulavirágot.
Elzárom a gázt, pihentetem öt percet, ha képződött hab, akkor azt leszedem, ha csak hártyás lett, akkor jól elkeverem utoljára, és sterilizált üvegekbe töltöm. Mehet a dunsztba.

A recept innen származzik: