2013. április 26., péntek | By: Sütis néne

"Bori"bonbon



No, ez is elérkezett és megjött az utolsó recept is a játékhoz, il. Gaura Ágnes könyveihez kapcsolódva.
Mutatom is! :-)


Boribonbon

Hozzávalók:

- 10 dkg fehércsoki

- kevés málnapálinka

- kis darab marcipán(natúr és azt színezzük, vagy gyárilag pirosra színezett)

- kb 10-15 db cornflakes

- málna darabok-fagyasztott

Ennél a receptnél pontos adagokat nem írok, mivel mindenből csak egy keveset használtam. A mennyiségeket a bonbonforma is adja ( pl a belső üregtől függ, mennyi pálinka fér bele).
A fehércsokit megolvasztottam, majd a bonbon formát 3 szor átkentem, köztük hűtőben való pihentetéssel-dermesztéssel. Az első réteg előtt egy keveset kivettem belőle, és egy pici piros ételfestékkel színeztem, ezt kentem a forma középső mélyedésébe. Egy kevés cornflakest zacskóba téve apróra törtem, sodrófával is át lehet gurulni rajta. Egy kevés málnapiros marcipánt alkottam (vagy készen is lehet venni) , majd a corn flakest is beledolgoztam. A fehércsokis bonbonformába beletettem egy kis málnadarabot, majd feltöltöttem pálinkával(sok nem fog beleférni, és nem is kell teletölteni). Erre rátettem a méretre vágott ropogós marcipánt( ami ugye a cornflakes-től ropog), amíg fehércsokival lezártam. Mehet a hűtőbe. 
Ha mindezzel megvagyunk, jöhet a neheze, hogy egyben fordítsuk ki a bonbont, ne törjön szét, és a pálinka is benne maradjon. Nem könnyű, nekem  sem sikerült mind. De a bonbonozás egyébként is kisebb gyakorlatot igényel, főleg egy ilyen bonbon esetén. Az eltarthatóságról nem nagyon tudok nyilatkozni, bár gyanúm, hogy hamar el kell fogyasztani, mert a pálinka oldhatja a fehércsokit, marcipánt is. Mi eddig nem jutottunk el, mert elfogyott. Az alkohol miatt csak felnőtteknek javasolt. (Bár a lányom megoldotta, széttörte, a pálinka kifolyt a fehércsokis részt meg szépen bekapta...;-)