2007. szeptember 21., péntek | By: Sütis néne

Egy túróból kétfélét....




Mint a cím is mutatja, 1 túrót használtam fel a kétféle - édes és sós csemegéhez.........

Természetesen dupla mennyiséget is lehet használni, azaz 1-1-egész túrót a kétfajta recepthez....

Az egyszerűség kedvéért az egész adagokat írom le( mivel én mindkettőt feleztem) , így használtam csak 1 túrót.

Nos miután már teljesen belekeveredtem, inkább belevágok a receptekbe! :-)


Túrós puffancs


Hozzávalók:


- 50 dkg liszt

- 2 tojás

- 25 dkg túró

- 2 kispohár tejföl

- 1 kk. szódabikarbóna

- 3 ek. cukor


Az alapanyagokat egy tálba helyezem, és a legegyszerűbb módon, azaz kézzel jól összedolgozom.

2 kiskanál segítségével kicsi gombócokat formálok, és nem forró, csak meleg olajba szaggatom.

Nagyon fontos, hogy takarékon süssük, jó pár percig forgatva!

Így a végeredmény kívül ropogós, belül, puha falatkák.

Lekvárral tálalom, jó étvágyat hozzá!


A másik csemege, a sós, íme itt olvasható!


Túrós-sajtos falatka


Hozzávalók:


- 25 dkg túró

- 25 dkg liszt

- 25 dkg margarin

- fél tk. só

- lekenéshez 1 tojás sárgája

- reszelt sajt-szintén a tetejére



A hozzávalókat összegyúrom, majd follpackba csomagolva beteszem a hűtőbe 1 órára, de akár egy éjszakára is lehet.

Ha kivettem, lisztezett deszkán kinyújtom, kb. ujjnyi vastagra, kicsi pogácsa szaggatóval kiszaggatom, tetejét lekenem tojássárgájával, és reszelt sajtot teszek rá.

Előmelegített sütőben sütöm, 150 fokon, 20 percig.

És igen, jól látható nincs benne se sütőpor, se semmi, mégis kissé meg fog emelkedni.

Többek közt emiatt sem kell nagyon vékonyra nyújtani.

Nagyon fini, apró harapnivalók.