2007. november 7., szerda | By: Sütis néne

Zala kocka



Nos, ez a sütemény régóta nagy kedvence a családnak( főként a húgomnak) :-)
Habár eddig csak a boltit, ill. cukrászdásat fogyasztottunk, gondoltam megpróbálkozom vele én is!
Ebben egyértelműen nagy szerepe volt a fent említettnek :-) is!

Viszont receptem, az biza nem volt! Így fogtam magam és nekiálltam kutatni a neten, s lőn csoda, rá is leltem -többféle változatban!

Igen, ám , de még a legszimpatikusabb recepttel sem voltam megelégedve, hisz nem most kezdtem sütögetni és ha aszerint készül, mehetett volna "melegebb éghajlat" felé...
S hogy mit tesz ilyenkor a Sütis néne? Na mit? Természetesen kreál egyet a saját "kútfejéből"!!!

Így történt, hogy az egész tésztát úgy átvariáltam, hogy lényegében egy új recept született, s nem tagadom, nekem jobban ízlik, mint az a bizonyos bolti.....


Zala kocka

Hozzávalók:

- kakaós piskótához:

- 5 tojás

- 13 dkg cukor

- 8 dkg liszt

- 2 dkg kakaó

- 2 ek. olaj

- 1 cs. sütőpor


- sárga piskótához:

- 3 tojás

- 8 dkg cukor

- 6 dkg liszt

- 1 ek. olaj

- fél cs. sütőpor


- krémhez:

- 5 dl tej

- 2 cs. csokoládé puding

- 20 dkg cukor

- 3 tojás sárgája

- 25 dkg margarin

A kakaós piskótát a szokásos módon elkészítem, majd ha kihűlt, kétfelé vágom.
A sima piskótát szintén elkészítem, de ezt már nem kell felezni.

A krémhez kikeverem a tojások sárgáját a cukorral, majd hozzáteszem a pudingport, a tejet,
lassú tűzön felfőzöm-állandó keverés mellett.Ha kihűlt, hozzákeverem a a margarint is.
Fontos hogy a margarin már ne legyen kemény, de folyós se, ill. a pudingos massza is kihűljön

Ezután összeállítom a tésztát: veszem az egyik kakaós lapot, rákenek egy adag krémet.
Erre jön a sárga piskóta, szintén krém, és végül a kakaóssal zárom.
A tészta tetejét szintén megkenem, díszítem, egy napra hűtőbe teszem.Nagyon finom, nem túl édes sütemény! 

15 megjegyzés:

Walle írta...

Nagyon szuper ez a recept, már többször is elkészítettem, lassan már hetente Zala kockát kell sütnöm! :) Zalai vagyok, tényleg nem túlzás azt állítani, hogy jobb mint a bolti! Köszi a receptet!

Sütis néne írta...

Ugya hogy ugye? szerintem is jobb mint a bolti (nemrég volt szerencsém nagyüzemihez....hát..) azt hiszem hétvégén én is nekiesek egy adagnak! ;-)

Névtelen írta...

A barna lap nekem az nagyon vékony lett ilyenkor mit tegyek ?süssek megegyet barna lapot vagy óvatosan vágjam ketté

Névtelen írta...

A barna piskóta nekem nagyon vékony lett ilyenkor mi a teendő?csináljak egy másik barna piskótát vagy óvatosan vágjam ketté!

Sütis néne írta...

Ha nagyon vékony lett, akkor szerintem süss még egyet. Bár elvileg ennek nem szabadna vékonynak lennie, lehet hogy túl nagy tepsiben sütötted.

Névtelen írta...

Hát közepes méretű tepsibe csináltam de akkor ennél kisebbe kel csinálni? vagy maga mekkora méretű tepsibe suti?

Sütis néne írta...

Nekem 35x25 cm-es a tepsim, amiben sütöm.

A Gergö írta...

Lenne több kérdésem is. Először is, mi az a szokásos mód, ahogy a piskótákat elkészíted?:) Másodszor a barna lapot sütöd 35x25-ös tepsiben? Ezekszerint nem két 17,5x25-ös darabra vágod, hanem két vékonyabb 35öst kanyarítasz belőle, ugye?

Sütis néne írta...

Kedves Gergely! a barna és a sima piskótát is ekkora méretűben sütöm. Mivel a barna piskóta nagyobb adag, ezt vágom csak félbe, a sima piskótát nem(ez megy majd a két kakaós lap közé). A piskóta készítése a hagyományos, vagyis hogy a habot felverve, utólag keverem hozzá(fakanállal! ) a sárgás masszához, amibe előzőleg elkevertem a többi hozzávalót.

Francipapesz írta...

Megfogott engem is a recept, de mert mivel laikus kezdő vagyok, van kérdésem:
1. Mekkora tepsiben süssem a piskótát, hogy megfelelő legyen a vastagsága?
2. Azt írtad, nem túl édes. Mennyi cukrot tegyek bele, ha én hagyományos édesen szeretném?
köszi:
Francipapesz

Sütis néne írta...

Kedves Francipapesz!

A tepsi 35x25 cm-es.
Az pedig hogy nem túl édes, nem azt jelenti, hogy nem édes, csak azt hogy épp kellőképp. De ez ízlés kérdése, a krémbe bármikor lehet még plusz cukrot tenni.

Unknown írta...

Szia kerdezek mekkora torta zala kocka?Lehet kivul marcipán bevonás?Ha valaszolsz elore koszonom :)

Sütis néne írta...

Szia! 35x25 cm-es a tepsim, amiben sütöm és igen, be lehet vonni, ha szeretnéd.

Lini írta...

Kedves Sütis néne!
Megkérdezhetem, hogy egy ekkora adagból hány normál méretű kocka jön ki, tehát hány főre elegendő? Körülbelül 15-20 főre szeretném megsütni, érdekelne, hogy ez az adag elég lesz-e nekik?

Köszönöm előre is:

Lini

Sütis néne írta...

Kedves Lini! Én azt javaslom dupla adagot készíts, biztos ami biztos alapon.:-)