2015. október 24., szombat | By: Sütis néne

Mogyorós almás sütemény




Amilyen peches vagyok, itt a hosszú hétvége, és én épp most dőltem ki. Így az időm jórészt azzal tellik, hogy próbálok gyógyulni hétfőre. Már ha Coldrex port látok, lassan undor fog el, az ágyamtól szintén...erőm alig, sokat fekszem-alszom, fejfájás, torokfájás, nátha stb... az ágy -gyógyszer-orrfújás kört azért meg-megtöröm, mert főzni muszáj...ma egy picit jobban voltam, ezért sütöttem is, 2 alvás között...

nagyon régi Váncza receptes füzetecskémben találtam ezt a receptet, mert nem akartam megint sima almás pitét készíteni, márpedig almánk van és nem szeretném, hogy mind odarohadjon (ezek lepotyogott almák, amik pillanatok alatt tönkremennek sajnos)

Úgy irom le, ahogy a receptben van, mellette amit én változtattam


Mogyorós almás (nagyszerű házisütemény)

30 deka lisztet 15 deka zsírral(vajjal), 1 csomag Váncza-sütőporral, 20 deka(15 dkg) cukorral, 10 deka őrölt mogyoróval, 1/2 csomag Váncza-vanilincukorral(kihagytam) és 2 egész tojással összegyúrunk. A tészta egynegyed részét félretesszük.(szerintem több mint negyedét kell félreteni, vagy nem sok marad rácsozni)
Tepsibe egyenletesen elhelyezve, a nagyobbik részt befedjük 1 kg édes almával, melyet uborkavágón való legyalulás után kézzel kinyomkodtunk(én reszeltem, kinyomkodtam, picit pároltam). Az almát 8 deka(nem mértem a cukrot, de ennyit tuti nem szórtam rá) fahéjas porcukorral megszórjuk, és tetejére a félretett tésztából sűrű rácsot rakunk. Forró sütőben szép sárgára sütjük.(25 perc 165 fok)

Egyébként finom, puha és jó illatú süti. A mogyoró íze, illata kissé feldobja. :-)