2008. augusztus 24., vasárnap | By: Sütis néne

Gyerek-barát csokoládé torta (tej és tojás nélkül)



Mostanában úgy tűnik, rákattantam a csokoládés dolgokra....hja, van ilyen.........tehát egy darabig ilyesmik várhatóak! ;-)

Igazság szerint a most következő tortát nem is én készítettem, hanem az én 3 és fél éves kislánykám! ;-D
no jó, persze nem egészen. de azért mindenben részt vett, főként a keverés-kavarásban , és a kóstolásban! ;-)
hányszor hallottam tőle, azt a felkiáltást, hogy " én egyedüj! " :-D (bár a rendrakásban is ilyen segítőkész lenne...!!! :-P)

szóval a lényeg....ez a süti azért is jó, mert kézzel is jól ki lehet keverni-kimondottan gyerek kézzel! (mivel én általában géppel keverek-kavarok),
ill. utána bátran kinyalogathatják az edényt is, hisz nincs benne nyers tojás sem! :-)


Gyerek-barát csokoládé torta (tej és tojás nélkül)

Hozzávalók:


- 15 dkg cukor (lehet barna is)

- 25 dkg liszt

- fél cs. sütőpor

- 1 tk. szódabikarbóna

- 4-5 ek. kakaó

- 2.5 dl víz

- 2 tk. ecet (én balzsam ecetet használtam)

- 1.2 dl olaj

- 1 tk. vanília kivonat

- 1 tk. fahéj

- tetejére: egy tábla csokoládé (ki milyet szeret...)


Egy tálban összekeverjük a száraz hozzávalókat, majd hozzáöntjük a nedves termékeket.
Jól elkeverjük, tortaformába öntjük, és megsütjük.
160 fok kb. 30 perc.
Ha kihűlt, tetejére olvasztott csokit öntünk.
A végeredmény egy nagyon szaftos, puha sütemény!;-)



46 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

Jól néz ki, szépen fel is jött, nem "szalonnás". Biztos finom is.
Úgy látszik korán beletanul a lánykád a konyhai munkálatokba!

Sütis néne írta...

köszi, tényleg finom lett! :-)
igen, én is úgy látom szeret "konyházni", az a jó! ;-D

Alicia írta...

Kedves Sütis néne! Egy kérdésem lenne! Kakaó helyett használhatok karob port? És a kakaó ugye cukrozatlan a receptben? (már ha nem karob)
Köszönöm!
Alíz

Sütis néne írta...

szia, Aliz!
gondolom használható hozzá az is, bár én még nem próbáltam.és igen cukrozatlan kakaó kell bele.

Alicia írta...

Szia!

Megcsináltuk a tortát és tényleg nagyon finom lett még karobporral is!

Mondjuk ez csak egy próba volt, mert az oviba kellett olyan receptet találnom amit egy tej-tojás érzékeny kislány is ehet, de nem akartam olyan tortát vinni amit még nem próbáltam ki. Szóval mi itthon vanília fagyival ettük! :))

Köszönöm szépen!
Üdv
A.

Sütis néne írta...

örülök, hogy sikerült! :-)

Névtelen írta...

Én is ajándékba vittem, érzékeny kislánynak, de a kakaót is kihagytam, meg a csokit, mert az is allergén, és csak vaníliásan, citromos cukormázzal is nagyon finom lett! De este sütöttem még egyet a családnak, csokival, kakaóval, kókusszal -- és olvasztott vajjal, mert egy kicsit azért furcsa az étolaj íze nekem, nagy vajmán vagyok.

És az én lánykám (10 hó) a csípőmön ült, és édesen nézelődött, aztán leverte a cukorral teli tárolóüveget.

Köszönjük a receptet, Sütis Néne!!!

Éva

Sütis néne írta...

nagyon szívesen! :-)

Timi írta...

Szia!

Szeretném megkérdezni hogy vanília kivonat helyett mit tudnék bele rakni? és hogy a tetejére te milyen fajta csokit raktál?sürgős lenne, köszii

Sütis néne írta...

Szia!

a vanília kivonat helyett használhatsz vaníliás cukrot is ( a legjobb a bourbon vaníliás cukor, de akár el is hagyhatod), a tetejére azt hiszem sima tejcsokoládét tettem.

egycsipet írta...

Nálunk is elkészült, nagyon finom volt, köszönöm a receptet! :)

Sütis néne írta...

Szívesen egycsipet! :-)

Ági írta...

Szia Sütis néne :)

Ez olyan házi muffin recept kibővítve. Nagyon jó.
Én juharszirupot tettem a cukor helyett, és most várom az eredményt.

Szép napot
Ági

Névtelen írta...

ISTENI FINI LETT.NAGYON KÖSZÖNÖM EZT A RECEPTET!IMÁDOM AZ OLDALAD!PUSZA:LEMONLÁNY

Névtelen írta...

meg csináltam és nagyon finom!Köszi a receptet sütis néne:)

Sütis néne írta...

szívesen :-)

Eszter írta...

Megsütöttem a sütidet, nagyon finom lett! Annyit változtattam rajta, hogy a lapot kettévágtam, eperlekvárral megkentem és a tetejét marcipánnal bevontam és a marcipánt még csokoládéval is bevontam.Nagyon finom lett, a lányom német barátja nem ehet tojással és tejjel készült ételeket, ezért készítettem ezt a sütit, olyan nagyon ízlett neki, hogy a maradékot magával vitte Hamburgba.

Sütis néne írta...

Kedves Eszter!
Örülök, hogy nektek is ízlett! Így "felturbózva" pedig biztosan még finomabb! :-)

Névtelen írta...

Kedves néne!
Meggyel/ megybefőttel és csokidarabokkal kibővítve próbálkoztam, nekem nem egyenletesen jött fel és kicsit ragacsos maradt a szélein, azaz túl nedves, illetve morzsálódósabb, mint azt a szeletelhetőség megkívánná. Min változtassak? + tojás, vagy több liszt a meggy miatt?
Válaszod előre is köszönöm!
Kati

Sütis néne írta...

Kedves Kati!
Én a meggy miatt nem változtatnék a belevalók mennyiségén. Valószínű, hogy emiatt nem jött fel egyenletesen, de ha gyümölcsöt teszel bele, ez várható. Ha ragacsos, akkor esetleg forgasd lisztbe a meggyet mielőtt beleteszed, ill. picit süsd tovább.

Kryss írta...

Kedves Sütis nene!
Nekem is jol sikerült a tortad - es nem csak nekem izlett, a többieknek is - kiveve az egy eves szülinapos lanykamat - de hat az nem nagy baj! :-)
En meggylekvart kentem bele es azzal is vontam be es utana a csokimazzal. Tejszinhabbal ettük - mar aki!
Kryss

Sütis néne írta...

Kedves Kryss!

Örülök, hogy ízlett. Pár év múlva biztos a lánykád is méltányolni fogja. ;-)

Heni írta...

Helo sütis néne!

Azt szeretném még megkérdezni,hogy ki kell e vajazni a formát,vagy sem?
Előre is köszönöm,már várom,hogy kész legyen!

Heni :)

Sütis néne írta...

Kedves Heni!

Én ritkán szoktam vajazni.tegyél alá sütőpapírt, így utána nem kell majd mosogatni sem! :-)

gigi írta...

Azt hiszem, ez lesz az ovis torta a fiam születésnapjára, hogy a tojásérzékeny kis barátnője is ehesse :-). Majd bemutatom a blogomban is, természetesen linkelve ide, ha nem baj.

Sütis néne írta...

persze hogy nem baj, örülök neki ha viszed a receptet! :-)

gigi írta...

Megsütöttem, szép lett és a gyerekek szerint finom (én nem kóstoltam, vittem az oviba). Köszi a receptet!
http://gigiakonyhaban.freeblog.hu/archives/2012/05/14/Tej-_es_tojasmentes_csokitorta/

Sütis néne írta...

szívesen, örülök, hogy jól sikerült! :-)

Névtelen írta...

Szia! Szeretném megsütni ezt a tortát szülinapra. A kislány azt szeretné, ha félbe lenne vágva és banánkarikákat tennék bele töltelékként. Az lenne a kérdésem, hogy ezt az adagot mekkora tortaformában süssem hogy még félbe is tudjam vágni? Vagy süssek két lapot,vagyis duplázzam a hozzávalókat? Előre is köszi a választ!

Szilvi

Sütis néne írta...

Szia!Én 26 cm-es formában szoktam sütni. így lesz ekkora, mint a képen. szerintem készítheted kisebb formában kb 20 cm-esben és akkor magasabb lesz, jobban félbe tudod vágni. vagy ha duplázod (a 26 cm-formához) akkor biztosan jó lesz, hogy megtöltsd.

Névtelen írta...

Köszi szépen a gyors választ! Délután meg is sütöm :)

Sütis néne írta...

Szívesen! remélem sikerülni fog! :-)

Névtelen írta...

Kedves Sütisnéne!
A víz helyett tehetek tejet? A kisfiam csak tojásallergiás.
Válaszodat előre is köszönöm.
Ágota

Sütis néne írta...

Kedves Ágota! természetesen használhatsz hozzá tejet is víz helyett, úgy talán még finomabb is lesz . :-)

Névtelen írta...

Szia!hány percig és milyen fokon süssem?köszi előre is!:)

Sütis néne írta...

Szia!160 fok kb. 30 perc.

Névtelen írta...

Szia! Nagyon fontos, hogy ecet is legyen benne? Amibe csak rakok akár egy picit is, büzlik az ecettöl :( Valami mással lehet helyettesíteni? Köszi: Anikó

Sütis néne írta...

kedves Anikó!
Próbáld meg a balzsamecettel, attól nem lesz büdös, ennyi mennyiségtől meg főleg nem. nem lehet érezni benne, de az eredeti receptbe kell ecet is.

gionetta írta...

Ez valami szenzációs! Az indiai ügyfelem, aki nem eszik tojást és húst, keresett valami tortaalapot a lánya szülinapi tortájának. No ez tökéletes pl, Feketeerdő tortának. Fel is írom neki a receptet! Ezer köszönet érte! :-))

Sütis néne írta...

Szívesen Gionetta! :-)

RN írta...

Nagyon finom lett, köszönjük szépen! Az egyéves is imádta! Kár, hogy nem tudok képet küldeni róla :) Üdv, Rita

Sütis néne írta...

Szívesen Rita! :-)

Névtelen írta...

Nagyon köszönöm a receptet! Ez most az új kedvenc itthon, mivel a kisebb lánykám tej- és tojásmentes diétán van. Mi baracklekvárral ettük, és készült egy másik verzió is, amiben aszalt gyümölcsök voltak. Nagyon tetszik, hogy gyorsan összedobható, kézzel kikeverhető sütemény. (Míg alszanak a csemeték, zaj nélkül elkészül.)

Sütis néne írta...

szívesen :-)örülök, hogy tetszik a recept.

Unknown írta...

Szia! A kislányom tej, tojás allergiás, ez volt a Szülinapi torta alapja, de nekem almaecetem volt itthon és kókuszzsírt tettem bele 4 evőkanállal. Nagyon féltem, hogy nem sikerül, de gyönyörű lett és az íze is mennyei!képem van, nem tudom engedi ide felrakni sajnos. Köszönöm a receptet!
Kriszti

Sütis néne írta...

szívesen! :-)