2013. március 1., péntek | By: Sütis néne

Születésnapi parti tippek (8 éves korosztály)


8 éves lett a kis-nagylányom. Minden évben szoktunk oszt. társakat hívni, de idén kissé sok gyerek jött össze, szám szerint 8. Ezzel nem is lenne gond, csak ugye a 4 fal között, 8 gyerek.... ezt bizony már meg kellett terveznem, mivel nem akartam hogy szétdőljön a ház. Tavaly nem kellett így elődolgoznom, egyrészt még kisebbek voltak, jól elvoltak egymás közt, másrészt fele ennyi gyerkőc volt.
Szóval ez a 8 fő bizony már tömeg, és muszáj volt őket irányítani, és milyen jól tettem, hogy felkészültem!Még így is 10 perc után már folyt rólam a víz, másfél óra után már néztem az órát, hogy még mennyi van hátra...;-D ( 3 és fél órát voltak itt)
Viszont nagyon jól érezték magukat, úgyhogy lényegében megérte a fáradságot. (meg is lettem dícsérve-anyukám által, hogy milyen jól megszerveztem, ami nagyon jól esett tőle, hisz ő óvónő, úgyhogy valamicskét csak ért hozzá :-D ). Ettől függetlenül, örülök, hogy egy évben csak egyszer van ilyen gyerek-zsúr, különben fognám a batyum és kivándorolnék.;-D

Szóval úgy gondoltam leírom, hogy alakult nálunk a buli, hátha valakinek segítek vele. Ó, és egy jó tanács magamnak : jövőre beszerzek egy sípot is, megkímélendő a hangszálaimat, mert ennyi gyereket nem egyszerű túlkiabálni, főleg mikor ujjonganak!!!!!;-P

1. rajzolással kezdtünk(miután ahogy beért mindenki, már rohantak is ezerfelé...)-így egyrészt viszonylag csend volt, másrészt nem pörgették fel magukat azonnal. tortát rajzoltunk, de volt aki azt nem akart, úgyhogy lehetett mást is természetesen.
2. játékok:
- párba álltak a gyerekek, és 4-4es csoportban hátratett kézzel POM-BÄR-t ettek, amelyik páros győzött, az egy kis cukorkát kapott (én most Verbena cukrokat szereztem be)
- a lányom egyik kis vödrébe, gombóccá tekert zoknival kellett beletalálni, 3-4 szer lehetett próbálkozni, aki min. egyszer beletalált, szintén cukrot kapott(vagyis ugye mindenki ;-D )
- szintén párban, a páros egyik szemét bekötöttük, kezébe egy kis műa. kanalat és pici túrós desszertet adtam, majd az asztal másik oldalán a páros másik tagját kellett megetetnie, úgy hogy ugye semmit sem látott. aztán persze csere is volt, hogy mindenki egyen és etessen is. nagyon élvezték. :-)))
- hideg-meleg játék, tetoválásokat dugtunk el, azt kellett megtalálni. itt is mindenki sorra került, egy gyerek becsukta a szemét, a többi pedig eldugta valahová a kis papírt. a sorrendet úgy határoztam meg, hogy ne legyen sértődés, hogy sorba állítottam őket, és a szülinapos szembecsukás mellett mindig mondott egy számot, akit mondott, ő volt a tetkó kereső. ez jól bevált, mert így nem volt kivételezés, mivel mindig mindenki egyszerre jelentkezett, hogy most ő lehessen a kereső.
 a végén aztán tetkóat ragasztottam.
- szobros játék( a gyerekek mászkáltak, és a kiválasztott gyerek szólt, akkor meg kellett maradni az adott helyzetben és nem szabadott megmozdulni, bármit is csinált a kiválasztott gyerek.
- egyik gyerek szemét bekötöttük, a többi körözött körülötte, akit megfogott, és kitalálta ki az, az kiesett., a ki utoljára esett ki, cukrot kapott.

egy pillanatkép, mikor egymást etették (látszik, ahogy vidulnak ;-D )
Az én gyerkőcöm, a hosszú ujjú lila felsőben, bal olda.l alulról a 2.

3. tortáztunk- a fent látható, "Mia és én" tortát készítettem (mostanság ez az egyik kedvenc rajzfilmje). Belülről Zala kocka volt. A teteje ehető ostya, amit úgy rendeltem, a többi része saját gyártmány. :-)
4. ismét játékok
5. mindenkit összeszedtem a konyhába. egyrészt ismét nyugi volt, másrészt került a hasukba valami normális étel. Már előre kiflit daraboltam, kis karikákra, aztán szalámit, uborkát, sajtot)ezeket szintén darabolva), vajat tettem eléjük, majd mindenki elkészíthette magának, ahogy akarta. dupla előny: nem én dolgoztam, hanem ők kentek, pakoltak, másrészt, mindenki azt tett a kiflire, amit szeret. :-)
6. evés után már a konyhában maradtunk, nem engedtem őket szanaszét, hogy ne legyenek tiszta víz, mikor jönnek értük. társasjátékokat játszottunk-magyar kártya, memória játék. aki  az aktuális játékban nyert, húzhatott egy zsákbamacskát. ez nagy ösztönző erő volt ahhoz, hogy ülve maradjanak és játsszanak. a magyar kártyában, aki bent maradt, ugye elvileg az a vesztes, de hogy ne legyen szomorkodás, ezért most a vesztes húzhatott. így mindenki veszteni akart, és  a vesztes is örülhetett! :-)
 a zsákbamacskát már előre elkészítettem, mivel, papírzacskót nem kaptam, ezért én készítettem sima fénymásoló papírból, mutatom is... tettem bele nekik radírt , faragót, nyalókát, cukorkát, ceruzát, gumicukrot, öntapadós figurákat. Nagy volt az öröm. gyakorlatilag ezzel a zárult a buli. Akit előbb elvittek, minthogy nyerhetett volna valamelyik társasban, az zsákbamacskával távozott és remélem jó élményekkel.

Szóval ennyi. Ezek fértek bele, ebbe a 3 és fél órába. Gyakorlatilag muszáj volt szinte minden idejüket lekötni, mert mikor nem tettem, az felért egy hurrikánnal. A végére teljesen kimerültem (kikészültem), miután még elpakoltam, leszedtem a dekorációt, lufikat. Gyakorlatilag bezuhantam az ágyba, mint akit fejbe vertek. :-D




2 megjegyzés:

Nea írta...

Boldog születésnapot a kis/nagylányodnak! Nagyon jó kis programokat szerveztél nekik, a torta látványnak sem volt utolsó. Lényeg, hogy ők jól érezték magukat és emlékezetes marad számukra ez a nap. Remélem szépeket álmodtál.

Sütis néne írta...

Köszönöm Nea! Ők tényleg jól érezték magukat, de én olyan fáradt voltam, hogy csak lefeküdtem , és teljes sötétség.... :-D