2008. március 14., péntek | By: Sütis néne

Káposztás palacsinta


Igen, még mindig káposzta ;-)

Nos, a palacsintáért nem rajongok annyira (nem úgy azuram;-), viszont így sósan szeretem.
Már többféle sós palacsintát is készítettem, most ezt tenném "közkinccsé";-D

Általában ha (fehér)káposztát készítek, többféle módon szoktam eltenni.
Azaz egy részét savanyúságnak-ugyanúgy mint a lilánál- a másik felét pedig dinsztelem.
Ez jó káposztás kockába, vagy ugye palacsintának.

Az elkészítése nagyon egyszerű:

A fehér káposztát lereszelem, lesózom, hagyom állni, míg levet enged.
Ezután jól kinyomom belőle a levet, majd kevés olajon addig pirítom (nem túl nagy lángon!), míg kissé megbarnul (közben rendületlenül kevergetni!)-ami nem megy gyorsan, pláne ha nagy adagot készítünk!
Ha kész, hagyom hűlni, és kis adagokban berakom a fagyasztóba.
Mikor kell, csak előkapom, kiolvasztom és már használható is!

Na szóval, jelen estben frissen használtam a káposztát, dinsztelést követően.
Palacsinta tésztát készítettem, amit 2 felé vettem, egyiket simán kisütöttem azuramnak:-), másikhoz hozzátettem a káposztát, sóztam, és szerecsendiót reszeltem bele.
Ezt követően már csak ki kellett sütni, és kész is!
Tejföllel, vagy natúr joghurttal tálaltam, kevés snidlinggel.
Nagyon finom, melegen és hidegen is!
Jó étvágyat!

megj.: arányokat nem írok, mert egyrészt a palacsinta tésztát gondolom mindenki ismeri, és attól függ mekkora mennyiséget készítünk, ahhoz mérten kell bele káposzta is.
Én most kb. 3 dl palacsinta tésztához, egy kis pohárnyi káposztát használtam (kb .1.5-2 dl-es lehetett.)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hűűűű de jó ötlet! Nagyon tetszik és biztosan meg is csinálom majd magamnak. Mert Apácska max. édesen fogja megenni a palkót és a káposzta különben is ződ és az pfúj :) Én meg már félkecske lévén minden zöldet imádok, a káposztát és a snidlinget is :)

Sütis néne írta...

:-)
nálunk ugyanez a helyzet!;-D