2008. július 13., vasárnap | By: Sütis néne

Ünnepi torta...





Hétfőn megszületett a húgom 3. babája! :-))) Gratula nekik innen is! :-D
Kisfiú lett, nagyon aranyos, egészséges , sőt a hangszálai is rendben vannak!;-D (azaz jó erősen tud sírni....)

Ennek örömére készült ez a sütemény (már nem az erős síráséra;-P), mely ízét tekintve Zala kocka torta.
Sajna épp kánikula volt, így mire házhoz ért, kissé elfolytak rajta a díszek :-(.
Azért ettől függetlenül, ízlett mindenkinek (legalábbis remélem;-P), habár a babó még annyira nem díjazta , inkább átaludta..;-D!

Szóval mindent jót nektek Hugi, és sok türelmet , kitartást kívánok a 3 gyerkőchöz! :-)))

8 megjegyzés:

kike írta...

Köszi szépen Nővérkém:-))
Nagyon finom volt a sütike,ajánlom mindenki figyelmébe!!

Sütis néne írta...

:-)))

Névtelen írta...

Már egy jó ideje olvasgatom a blogodat, nagyon tetszik, gratulálok hozzá, de még egyszer sem szóltam hozzá eddig, de szerintem nem most fogok utoljára. Kérdésem az volna, hogy a baldahin tartóját (azt látom, hogy ostyarudacska) hogy fogattad össze? Nekem két leányzóm van , a nagy 4, a kicsi másfél, nemrég volt a nagy szülinapja, és parasztudvar tortát csináltam, tervemben volt gémes kutat is csinálni, de a "gémes", részét nem tudtam megvalósítani, én is ostyarudacskából szerettem volna megcsinálni, de nem tudtam összefogatni. Így aztán lemaradt, de így is gyönyörű volt. Noémi

Sütis néne írta...

Szia, Noémi!
Köszönöm a dícséretet, de ezek szerint te is megérdemled! ;-)

egyébként én fogpiszkálóval oldottam meg a toldást-foldást, az ostyarudak között.
egy baj volt vele, hogy ahogy az ostyarúd felszívta a krém nedvességét, úgy puhult, egyre jobban, és ugye hajlott. ezért az alját végső megoldásként alufóliába csomagoltam.így már valamivel jobb volt.

Névtelen írta...

Köszi a gyors választ, majd próbálkozom a megvalósítással. Amúgy csodálom hogy mennyire szépen tudsz dolgozni a marcipánnal, engem is foglalkoztat a gondolat, de mivel a családban nem igazán szereti senki, így mindig tolódik. Amúgy te csinálod a marcipánt vagy veszed? Mivel fested? A barbis tortára hogyan csináltad azokat a kis masnikat, nagyon szépek.
Bocsi hogy ennyit kérdezek, nem akarlak zaklatni.
Noémi

Sütis néne írta...

Szia!
nem zaklatsz,kérdezz csak nyugodtan.;-)

A marcipánt venni szoktam, és hogy egyszerűbb legyen, már előre színezettet használok. (igaz így drágább, de sima natúrhoz egyébként sem jutnék hozzá)
A masnikat nagyon egyszerűen készítettem, csak kis darabokat téptem le a marcipánból, és simán meggyurmáztam-formáztam, majd összenyomtam a darabokat.

Névtelen írta...

Még lenne kérdésem, kb a barbis tortához mennyi marcipánt használtál fel, és ami esetleg megmarad az fagyóban eláll? Vagy szabad levegőn meddig tárolható?
Amúgy érdekes, hogy én pedig natúrhoz tudok hozzájutni, úgy hogy a festéséhez még utána nézek valahol.Következő
hétvégén lesz a férjem szülinapja, őt szeretném meglepni egy halastavas tortával, nagy pecás a drágám.A vizet halakat és persze füvet csinálnék a marcipánból, amúgy a füvet másként is megtudom oldani, leírom, hátha te is feltudod használni: kókuszreszeléket sima zöld ételfestékkel megszínezed, majd szárítod, ezzel a módszerrel csináltam már két tortát, nagy sikere volt(az egyik virágoskert, a másik a parasztudvar,ha érdekel küldök róluk képet) Itt nálunk kilós kiszerelésbe árulják, szerintem az nekem nagyon sok, de meglátom. Kb két hete megcsináltam a gyerekbarát csokitortádat, finom lett, bár én még elvágtam és tettem bele epres krémet, és persze csokit a tetejére, férjemnek is ízlett,aki amúgy nem nagyon szereti a csokis dolgokat.
Noémi

Sütis néne írta...

Ha jól emlékszem 3 X 250 gramos marcipánt használtam fel hozzá, de ez elég nagy torta volt.
azt nem tudom fagyóba be lehet-e tenni, de szerintem elég csak simán tárolni kamrában, persze jól bebugyolálva follpackba, mert könnyen kiszárad.
itt utánaolvashatsz pár dolognak a marcipánról:http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=0&na_step=30&t=9144599&na_order=
és köszi a tippet a fűről! ;-)
majd kíváncsi vagyok hogy sikerül a tortád, remélem beszámolsz róla!(kép is jöhet! ;-D )