2008. november 20., csütörtök | By: Sütis néne



Többen is keresték nálam a Rákóczi túrós receptjét.
Csakhát nem volt....eddig...;-)

Gondoltam elkészítem, ha már ekkora az érdeklődés iránta, plusz eddig még nem volt hozzá szerencsém.(mármint még nem sütöttem ilyet)

Finom lett, ízre szinte mint a túrós pite. De ha választani kéne a túrósok közül, a Fanta szelet nekem jobban ízlik.;-)


Rákóczi túrós

Hozzávalók:

tésztához:

-30 dkg liszt

-egy mokkáskanál sütőpor

- 20 dkg puha vaj

-10 dkg porcukor

-1 tojás

-1 citrom reszelt héj

töltelékhez:

-baracklekvár

-2 tojás sárgája

-55 dkg túró,

-15 dkg cukor

-3 evőkanál tejföl

-2,5 dkg búzadara

-1 citrom reszelt héja

-pár cepp citromlé

tetejére:

-4 tojásfehérje

-15 dkg cukor

-pár cepp citromlé

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk , folpackba tekerjük, és fél órára betesszük a hűtőbe.
Egy kb. 25 x 35 -ös tepsit kibélelünk sütőpapírral. A tésztát kinyújtjuk, majd egyenletesen az aljába nyomkodjuk, megszurkáljuk villával, és 165 fokos sütőben kb. 15 percig sütjük

A túrót összekeverjük a 2 tojás sárgájával, cukorral , tejföllel, darával. Belereszeljük a citrom héjat és egy kevés levet is hozzá nyomunk.A masszát botmixerrel simára pürésítjük.
A túrókrémet a már kihűlt tésztalapra kenjük .

A süteményt kb. fél órára visszatesszük a sütőbe.
Közben a tojásfehérjéket egy kisebb fazékba öntjük, majd ezt egy forrásban lévő vízzel teli lábasra tesszük. A vízgőz fölött kemény habot verünk a tojásfehérjékből a cukor hozzáadásával.
A már kihűlt habot csillagcsöves nyomózsákba töltjük, és a sütőből kivett sütemény tetejére nyomjuk.

Végül a habbal díszített süteményt még kb. 10-15 percre visszatesszük a sütőbe, hogy a hab száradjon egy kicsit. (kb. 100-110 fokon)

A rácsok közé barack lekvárt teszünk, majd hidegen szeleteljük.

4 megjegyzés:

Gyöngyi írta...

Ha nem gond, szívesen vennék belőle...

Névtelen írta...

Én augusztusban sütöttem először, nagy sikere volt, nekem is nagyon ízlett :-).

Névtelen írta...

Ha már a túrós sütiknél tartunk, nincs valami tuti kis kapros túrós lepény recepted? Nagyon érdekelne... A te receptjeid ugyanis mindig elsöre sikerülnek :-)
Zsuzsi

Sütis néne írta...

Gyöngyi! csak tessék-tessék....!;-D

Zsuzsi! receptem van, csak eddig még nem került sor az elkészítésére. de tervben van..:-)