2010. december 10., péntek | By: Sütis néne

Krémes almatorta



Mostanában nemigen értem rá blogolni, aminek oka...na mi?... a karácsony, persze..

Pontosabban a lányom ajándéka, mivel kitalálta, hogy babaházat kér a télapótól (nálunk nem a jézuska hozza az ajándékokat, mert minden rajzfilmben, mesében, filmben, ha megnézitek, a télapó jön karácsonykor, nem holmi jézuska... és én anno eldöntöttem, hogy mivel nem akarom a gyereket megkeverni, így maradt a télapó.)

Na szóval erre ment rá az időm...végigjártam az összes játékboltot( ami nálunk nincs valami sok), és bizony babaházból a kínálat is elég szegényes volt, vagy ami volt, az horror árban..... már nézegettem a neten is, órákig keresgéltem, már ott tartottam, hogy akár használtan is vennék, csak találjak olyat, amilyet elképzeltem...mert sokféle van, és hát nem mindegy hogy mekkora, meg stb.... szerencsére  végül csak találtam ( egy olyan boltban, amit a neten láttam, hogy nálunk is van... :-D), igaz nem teljesen olyan, mint amilyet akartam, de baráti áron, és úgyse fogja 20 évig használni, akkor meg minek egy "kacsalábon forgó" palota. :-DDD
szóval ez letudva.....huhhh.....erről ennyit....most örömködök magamban egy kicsit, hogy a lányomnak is meglesz az öröme... :-)

No, és akkor egy újabb recept, ha édességre vágynátok!.. :-)


Krémes almatorta

Hozzávalók:

A tésztához:
-5 dkg cukor
-15 dkg vaj
-20 dkg liszt
-1 db tojás
-csipet só

Az öntethez:
-2 dl tejszín
-3 db tojás
-2 csomag vaníliás cukor
-1-2 tk. fahéj
-10 dkg porcukor
-reszelt narancshéj
-4-5 db alma

A tésztához való anyagokat alaposan összegyúrjuk, és 30 percre, folpackba csomagolva a hűtőbe tesszük pihenni.
Ezalatt az idő alatt az almákat meghámozzuk, vékony gerezdekre vágjuk.
A már lehűlt tésztát lisztezett deszkán kinyújtjuk. A kinyújtott tésztát a piteformába helyezzük úgy, hogy a széleit is befedje, sőt túllógjon rajta kb. 3 cm-el.(erre azért van szükség, mert sütés közben a tészta kissé összemegy, illetve így a felesleges darabok szépen leválhatnak róla.)
A tészta közepére egy darab sütőpapírt helyezünk, erre önthetünk pl. szárazbabot, így a tészta nem fog felpúposodni sütés közben.
Az alapot 170 fokos sütőben elősütjük, kb 10 perc alatt. Ekkor kivesszük, és az almát a tészta tetejére helyezzük. A szószhoz való anyagokat jól kikeverjük, és óvatosan az almákra öntjük. Előmelegített sütőben 170 fokon kb. 40 perc alatt készre sütjük. Akkor jó, ha az öntet már nem folyik, hanem szépen rezgősre összeáll. A kész sütemény langyosan illetve hidegen is fogyasztható, mindkét módon nagyon finom! Kihűlés után felszeletelve, könnyen kiemelhető a piteformából.