2011. január 5., szerda | By: Sütis néne

Diabetikus diótorta - Xukorral


A mamám sajnos már régóta cukorbeteg. Mivel nem ehet cukrosat, de az édességet szereti, ezért neki készült ez a torta, karácsonyra.
Utánaolvastam kissé ennek a Xukornak, ezért mertem belevágni, mivel láttam hogy cukorbetegek is fogyaszthatják .
A mamám egyébként nagyon örült neki! :-)


A torta a hagyományos piskótámból készült, annyi különbséggel, hogy a liszt egy részét őrölt dióra cseréltem. A krémje főzött vaníliakrém . A végeredményt én is megkóstoltam, szerintem finom volt.
(Pontos receptet most nem írnék, mert az egész első bejegyzésem eltűnt az éterben , amit ehhez a tortához írtam, és most kissé dühöngök miatta, de csakazértis megszületett ez a poszt!!!Nehogy már kifogjon rajtam a technika! :-) )

És akkor most pár szó a Xukorról:
Tapasztalataim: natúran megkóstolva finom, kissé hűvös íze van, én a szőlőcukorhoz tudnám hasonlítani, mikor elolvad az ember szájában.
A xukor egyébként fa alapanyagú termék, nyírfacukornak is hívják. Utóíze nincs, édes. :-)
Sok hasznos tulajdonsága van még, ha szeretnétek róla olvasni : Itt találtok róla bővebb ismertetőt.

Én a tésztához és a krémhez is ezt használtam, tehát sütöttem vele és a krémbe ugye natúran került. Amit észrevettem, hogy nagyon jól ki lehetett keverni a tojással, hamarabb felhabosodott, mint a sima cukor, könnyebben elolvadt. A krémben is jól oldódott.
Magunknak készítettem cukros krémet is, de alapból ugyanaz volt a  2 adag krém, és mit mondjak, ha nem tudom melyik, melyik, nem lehetett volna íz, vagy állag alapján megmondani.
Meg voltam vele elégedve. Köszönöm a lehetőséget, hogy kipróbálhattam! :-)

Ha ti is ki szeretnétek próbálni:  Itt rendelhettek belőle.
Az olvasóimnak van egy kedvezményes lehetőség is, pontosabban egy kupon:

A kuponkódot a vásárlás véglegesítésekor kell az ajándékutalvány mezőbe beírni. Regisztráció szükséges hozzá.

A kuponkód: suti1

A kuponkód 10%-os kedvezményre jogosít a Xukor árából mennyiségtől függetlenül.