2012. június 6., szerda | By: Sütis néne

Cobbler, avagy egy tökéletes falat


 Ez egy nagyon finom és gyorsan összeállítható sütemény. Tegnap este készítettem, ma ezt ettem reggelire. (na jó és persze tegnap este is eszegettem belőle, mert frissen nagyon-nagyon finom... ;-)  .
Akit érdekel, az eredeti recept fent van a blogomon és a származási helye is-linkelve. Most ezt kihagyom, mert lusta vagyok átmásolni.
Az eredetihez képest a tészta mennyiségét megfeleztem, mert nekem úgy nagyon nehezen sült át, sőt volt hogy nyers is maradt. A gyümölcs mennyisége viszont maradt, mert így az igazi(szerintem).
Először piteformában készítettem, de nem praktikus, mert a gyümölcs ahogy sült, kifolyt, ezért célszerű egy magas falú edényben sütni.
Frissen nagyon jó, mert a tészta teteje olyankor még ropogós, a gyümölcs meleg, plusz ehhez jön még egy kis tejszín... nyamm...ez így egy tökéletes falat. :-)))
Próbáljátok ki!

Cobbler

hozzávalók: 

- 12,5 dkg liszt

- 3 dkg cukor

- fél csomag sütőpor

- 5dkg vaj

- 1 tojás

- 1dl tejszín

- só

- bármilyen gyümölcs vegyesen (40-50 dkg), + 2 ek. keményítő + 2 ek. cukor


A tészta hozzávalóit villával összekeverem ( előtte a vajat felolvasztottam) . Egy viszonylag lágy masszát kapunk. A gyümölcsöket a keményítővel, cukorral kikeverem, majd egy magas falú  edénybe(én hosszúkás jénaiba) teszem. Nálam a gyümölcs most tavalyi maradék alma volt hámozva , kockázva, meggy és cseresznye, meg eper, plusz egy kevés házi málnalekvár ( amit az üveg aljáról kotrtam ki :-D ).
A gyümölcsökre ek.-al  rákanalazom a tésztát, a teteját megszórhatjuk még cukorral. 
Lefedve 30 percig, majd fedő nélkül még 20 percig sütöm, 170 fokon.