2012. október 27., szombat | By: Sütis néne

Karamellás almás pite, habcsók tetővel




Az alaprecept  innen származik, wannabe chef oldaláról. Ide másolom a receptjét, mert nem sokat változtattam rajta.
Nálam annyiban módosult, hogy a maradék fehérjéből habcsókot készítettem a tetejére. Ebben nincs semmi extra,  de azért leírom:
a 4 tojásfehérjét habbá felvertem, hozzáadagoltam kb 20 dkg átszitált porcukrot( apránként), hozzá tettem kb 1 ek citomlevet, és 2 tk. keményítőt. Ezt simítottam rá a tortára , majd megsütöttem. A tetejére pluszban még diót is aprítottam, így az igazi.
Szerintem nagyon finom volt, mert a puha almatölteléket jól kiegészítette a ropogós habcsók, és a dió a tetején. :-)

Hozzávalók (1 normál méretű, kerek pite formához):

A pite alaphoz:

- 15 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
- 1 púpos ek nyírfacukor
- 8-9 dkg hideg vaj kockákra vágva
- 1 púpos ek tejföl
- 1 kisebb tojás
- 2 ek jéghideg víz

A száraz hozzávalókat és a felkockázott vajat elmorzsoltam, majd gyors mozdulatokkal összedolgoztam a nedves hozzávalókkal (tojás, tejföl, víz). FONTOS, hogy ne gyúrjuk túl, épp’ csak állítsuk össze! 2 follpack réteg között kinyújtottam és belesimítottam egy kivajazott pite formába. Villával megszurkáltam és betettem a hűtőbe kb. fél órára.

Közben bekapcsoltam a sütőt 200 fokra és nekiláttam a tölteléknek.

Töltelék:

- 8 jonatán (vagy más savanykás) alma meghámozva, cikkekre vágva
- 10 dkg (nád)cukor
- 2,5 dl tejszín
- 4 tojás sárgája
- 1 ek (zabpehely) liszt

1. Miközben az almát tisztítottam és daraboltam, felolvasztottam a cukrot egy serpenyőben.
2. Az olvadt, karamellizált cukorhoz adtam az alma darabokat és kevergetve pár percig sütöttem-pároltam. (Amikor a hideg almát az olvadt cukorba tesszük, a cukor kicsit össze fog csomósodni, de ettől ne ijedjünk meg!) Amikor az alma picit megpuhult (Mondjuk kb. 5 perc után), az almát szedjük ki egy tálba, az összecsomósodott cukrot tegyük vissza a serpenyőbe!
3. Adjuk a tejszínt a cukorhoz és olvasszuk fel ismét a cukrot a tejszínben.
4. Közben tegyünk a pite alapra egy darab sütőpapírt és kevés babot (v. lencsét) és jön a vaksütés 15 percig a 200 fokos sütőben. 15 perc után vegyük ki a tésztát, dobjuk ki a papírt (és a nehezéket.)
4. Rendezzük el az alma gerezdeket a tésztán, az almáról visszamaradt levet öntsük a tejszínes cukorhoz!
Az alma gerezdeket rendezzük az elősütött pite alapra!
A 4 felvert tojás sárgáját keverjük el 1 ek liszttel, ezt a keveréket keverjük a tejszínhez és öntsük az almára.
5. Vegyük le a sütőt 160 fokra és 40 percig süssük a pitét!
6. Vegyük ki a sütőből, hagyjuk hűlni. Langyosan, vagy hidegen, magában,vagy vanília fagyival együk!