2012. december 29., szombat | By: Sütis néne

Karácsonyi összegzés


az idei karácsonyfánk

Szeretem a karácsonyt, de a legjobb az azt követő pár nyugodt nap. :-)
Ünnepek előtt igen sok a teendő, sütni, főzni, takarítani. Aztán karácsonykor beindul a jövés - menés, rokonok, családtagok, akiknek ugye főzök, tálalok, utána meg romeltakarítok. Közben azért persze jól is érzem magam, beszélgetünk, nevetgélünk, fotózunk, ajándékot bontunk, de 4 gyerek nem kis zajt tud csapni és azért én jobban szeretem a csendesebb időket..;-P

Szóval szerintem az ünnepek utáni napok a legjobbak, mikor csak kevéssé konyházok, csend és nyugalom van, és végre ráérek olvasni is. :-D
Az idei utolsó hónapokban jó pár könyvet sikerült kedvezményesen megvennem (általában mindig kivárom, amíg valamilyen akció van, akkor veszek meg egy-egy példányt. habár most legutóbb az antikváriumban igazán szerencsém volt, mert teljesen véletlenül találtam 2 könyvet is, amit a neten már nézegettem, és itt rájuk leltem 3000 Ft helyett, 800 Ft-ért és tökéletes állapotban, mint az újak. :-)))).
Szóval lassanként csak gyűltek az olvasnivalók, mert időm az nem volt rájuk. Na, de most bepótolom a lemaradást, mert olvasok éjjel-nappal. Plusz mivel reggel tovább heverészhetek, ezért nem átallom éjjel 1-2 óráig is az épp aktuális könyvem bújni. :-D-jelenleg ezt :
(egyébként nagyon jó, imádom, épp úgy mint az első részét! :-D )

Aztán pár szó gasztro vonalon: részletesen majd később írok róla, miket készítettem....most egyenlőre csak tömören: az eddigiekhez képest kicsit módosítottam pár dolgon, új recepteket próbáltam ki,  viszont volt amit elhagytam ez előző évekhez képest, és lesz ami jövőre kerül majd le az "étlapról". Kotyvasztottam 3 féle levest, 2 féle húst, halat, camambert sajtot és persze köretet.
Süteményekben szintén így alakult a dolog, többet újítottam, volt amit idén elhagytam, aztán lesz amit megtartok és olyan is amit többet az életben nem készítek. :-P Készült 3 féle gyúrt tésztás süti, egy torta, egy kelt tészta, 2 féle sós rágcsa és apró csokis falatok (talán semmit sem hagytam ki...).
Szóval volt ami sikerült, volt ami nem, volt ami nagyon jó lett, volt amit majdnem kukába vágtam
Az édességek nagy részét elosztogattam a családtagok között, de még így is maradt nekünk is...- szóval azt hiszem ez tényleg elég tömör összefoglalója lett a dolgoknak, bővebben majd jövőre. ;-D