2007. szeptember 19., szerda | By: Sütis néne

Krumpli, vagy burgonya...- kinek hogy tetszik...



Mint látható, kezdem felfedezni a képkeretezés rejtelmeit....nekem nagyon tetszik a dolog, remélem más sem talál benne kivetni valót! :-)
A mai nappal rakott krumplit készítettem, bár kissé másképp, mint szokásos....


Rakott krumpli - kicsit másképp:


Hozzávalók:

- kb. 1 kg krumpli
- 1 fej vöröshagyma
- 2 db paprika
- 5-10 dkg margarin
- 5-10 dkg liszt
- fél l tej
- 1 nagy doboz tejföl
- fűszerek
- 5-6 db tojás
- 15 dkg sajt
- étolaj, vagy olivaolaj



A krumplit, és a tojást megfőzöm, majd megpucolom őket. A tejfölbe belekeverem a fűszereket- só, bors, vegeta-bár én vegeta helyett saját készítésű fűszerkeveréket alkalmazok- majd félreteszem. A hagymát megpucolom, vékony csíkokra vágom. A paprikát is felszeletelem.
Elkészítem a besamel-mártást: egy kis edényben felolvasztom a margarint, beleöntöm a lisztet, fehéredésig keverem, majd felöntöm a tejjel. Ízesítem sóval, borssal, szerecsendióval.
Egy tepsit olajjal kikenek, a megpucolt főtt krumplit vékonyan belekarikázom-kb. a felét, erre jönnek a tojások és a hagyma. Ráöntöm a besamel és a tejföl felét, majd ismét krumpli. A maradék besamel és tejföl mehet a tetejére.
Alufóliával letakarom, és 170 fokon, kb 45 percig sütöm. Ezután meghintem reszelt sajttal, és már fólia nélkül sütöm tovább még 15-20 percig.
Igaz én nem tettem bele semmi húsfélét, de természetesen lehet bele tenni kolbászt, vagy ki mit szeret.
Nagyon finom, és jó szaftos, ezért nálunk mindenki szereti.....

1 megjegyzés:

Sütis néne írta...

Tudom nem társkereső oldal ez,de nem lenne kedved rám főzni.Nagyon guszta innen nézve is.Van kivel megenned?Főleg a sütik tettszenek. Csók! Szia otthon.:-))