2007. szeptember 17., hétfő | By: Sütis néne

"Madárlátta" aprósütemény



Az unokahúgom születésnapjára készítettem ezt a süteményt, mely megjárta az oda-vissza utat-így lett "madárlátta"................... Persze nem azért nem fogyott, mintha rossz lenne, csak hát bizony a szintén általam készített puncstortának nagyobb volt a keletje.
A családtagok szerint szép lett a torta, de mivel én nem voltam megelégedve a külsejével, ezért erről nem mellékelek képet, bár igaz, az íze kárpótolt a külső miatt is.
Egyebek közt volt kókuszgolyó-húgom alkotása- Kinder tojások, a dédimama jóvoltából, illetve egyéb édességek. Így talán érthető, hogy még ma is eme alkotást csemegézem......... :-)

Aprósütemény elkészítése:

hozzávalók:

-50 dkg liszt
-25 dkg cukor
-15 dkg margarin
-2 tojás
-1 dkg szalakáli

A hozzávalókat összegyúrtam, kétfelé vettem, majd az egyik adaghoz még hozzágyúrtam kb. 2-3 ek. kakaóport.
kb. fél órára follpackba csomagolva betettem a hűtőbe.
Ezt követően lisztezett deszkán vékonyra kinyújtottam és különböző formákkal kiszúrtam.
Tepsire sütőpapírt tettem, erre a tésztákat és előmelegített sütőben kb. 12-15 perc alatt megsütöttem.

krém hozzávalói:

-15 dkg margarin
-5 dkg kakaópor
-ízlés szerint porcukor

Ezeket géppel habosra kevertem, majd összeragasztottam 2 db süteményt.
Volt amelyikre tortabevonót, és tortadarát is tettem, de egy részét meghagytam csupaszon.
Mindezt el lehet készíteni 1-2 nappal előbb, mint amire szánjuk, hogy kissé be tudjon puhulni a tészta.

Végül pedig, még egyszer Boldog Születésnapot Kívánok Veronikának, aki immáron 5 éves nagylány lett! :-)

1 megjegyzés:

kike írta...

Átadom a születésnapi jókívánságot,köszönjük szépen.Puszi:Hugi.