2007. szeptember 27., csütörtök | By: Sütis néne

Töki pompos ...- nem vicc, így hívják az "urat" ! :-)



Gondolom most többen is csodálkoznak, miért urazok le egy ételt. Először is nem kis adag-férfiaknak való, igencsak laktató, amellett no igen a neve ugye.... :-)
Akárhogy is, most készítettem ilyet először, és mit mondhatnék, nagyon ízlik ő urasága!
Érdekes neve van, az biztos, de meg nem mondom, hogy honnan ered, ugyanis nem tudom....
Mindenesetre állagra olyan mint a pizza és a lángos keveréke szerintem, bár egyikre se hasonlít teljesen.
Ki kell próbálni, aztán mindenki oda kategorizálhatja, ahova akarja... :-)

Töki pompos:

Hozzávalók:

- 50 dkg liszt
- 2.5 dkg élesztő
- 0.5 dl tej
- 1 dl kefir
- 3 dkg margarin
- fél tk. cukor
- 1,5 tk. só
- 12,5 dkg főtt áttört krumpli
- víz a dagasztáshoz
- 2 fej vöröshagyma


A krumplit megfőztem, áttörtem, hagytam kihűlni.
A többi hozzávalót összegyúrtam-kézzel, vagy géppel....
Egy nagy tepsit kibéleltem sütőpapírral, és a kb. 2 cm vastagságúra nyújtott tésztát rátéve , kb. 30 percig kelesztettem.
Ezután 1 nagy pohár tejfölt elkevertem 1 ek. lisztel és egy kevés sóval, majd 2 gerezd fokhagymát és még sajtot reszeltem bele.
Ezt rákentem a megkelt tésztára.
Szalámi darabokat tettem rá-de ez lehet szalonna, vagy bármi egyéb is.
Ezután vöröshagymát karikáztam a tetejére.
Előmelegített sütőben kb. 30 percig sütöttem.


megjegyzés: A recept E.Margit oldaláról származik .

3 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyjából ilyen, igen ;) Németországban a "Flammkuchen" talán a megfelelője, az is tejfölös alapú, rajta hagymával és húsos szalonnával. Magyarországon a név Zsámbék, azaz Tök városához fűződik legjobb tudomásom szerint. Bővebb információ a töki pomposról itt ;)
ui: csudajók a sütireceptjeid! ;)

Sütis néne írta...

szió beatbull!
köszi az infót-mindig lehet újat tanulni :-)
- és örülök, hogy tetszenek a recik!

kalac írta...

Kb. 2007-ben hallottam én is először erről az ételről.
Egyszerű, de nagyszerű! :)