2007. október 17., szerda | By: Sütis néne

Részeges kenyér

Ma olvastam itt , hogy tegnap volt a kenyér világnapja.

Nos, sajnos erről lemaradtam, de most be is pótolom ezt a hiányosságom.....

Tegnap egyébként sem sütöttem kenyeret, mert még volt, de mára már csak csücsök maradt, így nekiestem...

Egyébként is már régóta szemezgettem ezzel a recepttel, és mit mondjak cseppet sem bántam meg..........azt hiszem jelenleg első helyezett a kenyereim között.

Ízre és állagra is tökéletes, mi sem bizonyítja ezt jobban hogy még langyosan megevett egy karéjjal a kislányom, csak úgy natúran. :-) -jelzem én is :-)))


Sörös kenyér


Hozzávalók:

- 1 ek. olaj
- 1 ek. ecet
- 2 dl sör
- 1 dl víz
- 45 dkg kenyérliszt
- 15 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
- 1.2 dkg élesztő
- 1-1 tk. só, cukor


A hozzávalókat kenyér sütő gépbe tettem, de aki bírja, kézzel is kidagaszthatja ... :-) , és összedolgoztattam.

A dagasztás végén kelesztő tálban, langyos helyen duplájára kelesztettem, majd formáztam, és ismét kelesztettem.

Bevágtam tetejét, és még 20 percet hagytam kelni.

Ezután jénaiban lefedve 190 fokon, 50 percig sütöttem.

Kivettem egy rácsra, és hagytam hűlni, míg bírtam idegekkel......de nem sokáig bírtam, mert langyosan bevágtam, és amit levágtam, meg is ettem..... :-))))))

Jó étvágyat hozzá!

megjegyzés: a recept "Kisbence" nevű péktársam nevéhez fűződik, köszönet érte!

megjegyzés 2: a fénykép azért lett ilyen pici, mert egyszerűen nem tudtam a szokott módon feltölteni a bloggerre, pedig nem 1-szer, sem kétszer próbáltam.... a guta ütöget miatta, de mindegy, ez van..... :-(