2008. január 21., hétfő | By: Sütis néne

VKF XII.




No, csak összeszedtem magam, és készítettem valamit, az ehavi VKF-re!
Gondolkoztam, hogy mit is lehetne készíteni tengeri herkentyűből, de sorra elvetettem az ötleteket, mivel olyat nem készítek, amit nem ennénk meg.

Ezért maradtam a hagyományos ízvilágnál, és olyat főztem-sütöttem, amit egyébként is szoktam, mert finom és a lánykám is szereti! ;-)

Egyébként ha tenger közelben laknánk, biztos kipróbálnék többfélét is, nem csak halat, de így....
Annak idején, mikor Olaszországban nyaraltunk, ettem bizony kagylós spagettit is, és finom volt!
De itthon nem állnék neki, mert egyrészt sose készítettem, másrészt ahogy drágaságom ízlését ismerem, ránézne, és annyi, meg se kóstolná... :-(akkor meg minek strapáljam magam?!
Pedig szívesen ennék pl. rákot is, de így....
No jó, mondjuk ennyiben ki is merülne a kísérletező kedvem, mert polipot, meg egyéb ilyen rágós cuccot nem vennék a számba, az biztos! Fúj!

S ha valaki esetleg fennakadna azon, hogy hisz én nem eszem húst, jogos! De mivel az "okosok" állítják, hogy hal azért kell a szervezetnek, mert egészséges, ezért azt időnként eszem.
Persze erről lehetne vitatkozni, hisz végül is nem az egészségem miatt lettem vegetáriánus, de ez van, én így étkezem és kész!;-)

Jut eszembe, igaz nem ide kapcsolódóan-hogy egyre több helyen olvasom, hogy mindenki nekiáll fogyózni, ilyen-olyan diéta, egyebek segítségével.

Kérdem én, miért? A válasz egyértelmű a média a fő ok, ahol fennen hirdetik "az igét", hogy fogyás így- meg úgy, meg hogy hogy kellene kinéznünk....

DE! Miért kellene fogyni? kérem szépen nem fogyni kell, hanem nem kell meghízni! mert nem az az egészséges, hogy valaki elhanyagolja magát, mert hogy ünnepek, meg stb., utána meg szenved hogy leadja a fölösleget....ez nem jó se a testnek, se a léleknek!
Egyszerűen oda kell figyelni hogy miből, mennyit eszünk!

plusz én nem hiszek a diétákban, (mely főként az ezeket kitalálóknak jó -anyagi bevétel szempontjából feltétlenül), hanem szerintem egyszerűen mozogni, tornázni kell, és kerülni a cukros, zsíros dolgokat, -ha esetleg valaki mégis a fogyásra adná a fejét....szóval szerintem felesleges kínoznia magát az embernek, csak azért hogy aztán a végén kezdhesse elölről!

A lényeg, hogy érezd jól magad a bőrödben és fogadd el magad! Ennyi a titok!
S persze étkezz egészségesen, odafigyeléssel s ha van időd, inkább mozogj, ahelyett hogy leülsz a tv, Internet ;-) elé, és ott tespedsz!:-)

No, ez az én magán véleményem, remélem senki nem sértődött meg, de ez kikívánkozott!
Akkor vissza témához!
tehát a recept!


Tonhalas penne paradicsommal, mozzarellával



Hozzávalók:

- egy fél csomag penne tészta(vágy bármilyen más is megfelel)

- egy adag tonhal konzerv (sima natúr olajos)

- 5-6 db bazsalikomlevél (ha van friss, az az ideális)

- egy zacskó mozzarella

- 1 hámozott paradicsomkonzerv-jelenleg, mert egyébként friss paradicsomból készítem+paradicsomlével

- 2 dl paradicsomlé

- 1 nagy gerezd fokhagyma

- olívaolaj

- 1-2 ek. méz, só

A tésztát sós vízben kifőzöm, amíg fől, elkészítem az öntetet.
Egy edénybe öntöm a paradicsomlevet ( a legjobb természetesen a házi :-),beledarabolom a paradicsomot és hozzáteszem a tonhalat,-/melyről előzőleg leöntöttem a levét és kissé összedaraboltam /.
Belevágom a bazsalikom levelet, belereszelem a tiszíttott fokhagymát, kicsit sózom, és ráöntök még 1-2 ek. mézet.
Az egészet felforralom, összefőzöm.

A megfőtt tésztát leszűröm, majd egy tepsibe, vagy jénaiba olívaolajat öntök, ebbe teszem a tészta felét.
Ráöntöm a mártás egy részét, majd ismét tészta, tetejére pedig ismét a mártás kerül.
A mozzarellát rádarabolom, majd lefedem az edényt, fóliával, vagy ha van a tetejével.

160-170 fokon, kb, 40 percig sütöm, majd tálalom.
Jó étvágyat hozzá!

2 megjegyzés:

Unknown írta...

hmm, pedig reméltem, hogy valami szép kis halas pitét látok majd nálad ;)
igen! mozogjunk! tessék csak a tésztát kézzel gyúrni, tojásfehérjét kézzel habbá verni! ;) ezeket tényleg kézzel szoktam ... ;) amúgy a fogyástól eltekintve, tényleg sokkal kiegyensúlyozottabnak is érzem magam, ha pl. kerékpárral megyek munkába, s megvan így a napi mozgás - tán ezért sem híztam el (még ;) ).

Sütis néne írta...

ó, sajnálom ,ha csalódást okoztam...nem volt ihletem, de éhes voltam, és nyakamon a VKF!;-) így gyorsan kellett cselekedni!:-D
amúgy, bizony, mi lenne velünk a kisebb-nagyobb gépeink nélkül? tán még fogynánk is a konyhában(és a mindennapokban) míg a sütihez álló napig vernénk a habot, vagy kézzel dagasztanánk a kenyeret, gyúrnánk a tésztát...(amúgy az utóbbit én is végzem időnként-jó kis meló;-)