2008. január 22., kedd | By: Sütis néne

Dödölle


Ezt az ételt a mamám szokta régebben készíteni.
Gondolom ő még otthonról tanulhatta, mikor még kevésből kellett jóllakniuk a családoknak, hisz a földeken dolgozó emberek sosem voltak gazdagok....
Én már kissé változtattam az eredeti recepten, s bár a mamámé finomabb ízre, így is egész jól sikerült!;-)
A változtatás oka: 1. ő zsírt használ, én ezt sosem tenném 2. ő sima liszttel készíti, én pedig ugye teljes kiőrlésűvel
Amúgy ő, a galuskákat nem sütőben szokta, hanem gázon zsírban pirítgatja, és forgatja közben...de az ugye nem kis idő....
Az én változatom gyorsabb, és egészségesebb is, habár ízre, na igen, az kissé más....ennyit számít a zsír ...-de ettől függetlenül sem használnám!


Dödölle -reformosan


Hozzávalók:

- 10 db közepes méretű krumpli

- 2 fej vöröshagyma

- 15 dkg liszt (én teljes kiőrlésűvel készítettem

- só

- olaj

- kevés vaj, vagy margarin


A krumplit meghámozzuk, feldaraboljuk és feltesszük főni, annyi sós vízben, hogy ellepje.
A hagymákat megpucoljuk, felaprítjuk, dinszteljük.
Ha megfőtt a krumpli a víz nagy részét leöntjük, de egy keveset hagyjunk benne, így törjük össze krumplinyomóval.
Hozzáadjuk a lisztet és jól elkeverjük.
Ha sótlan, még lehet sózni, de szerintem ha a vízbe eleget tettünk, felesleges.
Ezután egy tepsit kikenünk vajjal, vagy margarinnal.
2 evőkanalat olajba mártva galuskákat szaggatunk, és a tepsibe rétegezzük.
Erre rákanalazzuk a dinsztelt hagymát, és előmelegített sütőbe tesszük.
170 fokon, 45-50 percig sütjük, közben időnként meg lehet forgatni, hogy minden oldala megpiruljon.
Akkor finom, ha kívül jó ropogós, belül meg puha.
Tejföllel meglocsolva fogyasztható!
A látszat ellenére nagyon finom, és nagyon is laktató étel!