2008. február 27., szerda | By: Sütis néne

Kovászos lángos


Kivételesen nem bocsátkozom fejtegetésbe az élesztőről, az biztos, hogy ha lehet, újabban kerülöm és próbálkozom kovásszal készíteni az eddigi élesztős dolgokat. (kenyér, zsemle, most a lángos...)

Megállapíthatom, hogy a kovásszal készült dolgok is ugyanolyan finomak, mint az élesztősök, sőt jobbak, mert nincs meg az az erős élesztő mellékízük, és ahogy észreveszem jobb az állaguk is, hisz kevésbé hajlamosak kiszáradni a vele készült kész tészták.

Tehát következzék első, kovászos lángos kísérletem..., melyet nem is variálok tovább, mert jó így, ahogy van ;-D , könnyű, nem olajos, nem nehéz tészta a végeredmény!


Lángos kovásszal

Hozzávalók:
- 2,1 dl tej

- 70 ml natúr joghurt

- 200 ml kovász (az enyém főként rozsos)

- 50 dkg liszt( fehér, durum és teljes kiőrlésű tönköly-én most ezekből tettem bele)

- 2 és fél kk. só

A kovászt először "felélesztem", mivel én hűtőben tárolom (kenyérhez, zsemléhez), ezért adok hozzá langyos vizet , lisztet, kikeverem, és hagyom állni, míg felfut.
Ezután a gépbe mindent belepakolok, és hagyom hogy jól összedolgozza..
Ha kész a tészta, kelesztés nélkül kiolajozott zacskóba teszem , és szobahőn hagyom állni egy pár órát.
Ezután kis darabot tépek le belőle, meleg olajban kisütöm, és már kész is.
A hűtőben az olajos zacsiban sokáig eláll, így mindig frissen tudok belőle készíteni, ha épp ehetnékem van.
Állagra teljesen olyan, mint az élesztős változata, sőt ízre is.
Semmi gond vele, nagyon finom.
Natúr joghurttal és reszelt sajttal tálalom, (persze előtte jól átkenem fokhagymával!:-D)
megj. : sajna a kép kicsit sötét lett, de már lusta voltam újra fotózni, plusz mire láttam milyen a kép, már nem is lett volna mit ;-)

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jónak tűnik ez a recept,azt hiszem mindjárt neki is állok!Ha most ledagasztom,holnap már csak sütnöm kell...Sütés elött gondolom átgyúrod egy kicsit?!Akkor már nem hagyod kelni?

Más nem ide tartozó kérdés,ha megengeded!Most tanulom a blogolást és kaptam is már segitséget,de ha már erre járok ,akkor tőled kérdezem,hogy hogyan kell oldalra kivinni a recepteket,amik nálad zöld szinnel vannak jelölve?Köszi a választ!
Zsuzsa

szazala írta...

A kérdés második része tárgytalan,felfedeztem ugyanis,hogy az oldalsávot a szerkesztésnél lejjebb is lehet húúúúúúúúzni!
Én,nagy ész!

Sütis néne írta...

szia, szazala!
nem szoktam átgyúrni sütés előtt, csak lecsípek egy darabot belőle, formára nyújtogatom a kezemben, és mehet az olajba. nem kell kelni hagyni, mert ha előtte nap elkészíted, akkor a hűtőben is fog kelni, ill. mielőtt használod, ki lehet venni előtte szobahőre, hogy kissé még keljen, de én volt hogy egyből a hűtőből kivéve sütöttem, és így is jó volt.

amúgy semmi gond, majd rájössz ám mindenre a blogolással kapcsolatban!;-)
én sem régóta írogatok, de hamar meg lehet tanulni.
azért ha segítség kéne, szívesen segítek ha tudok , oldalt van az emil címem!:-)

Névtelen írta...

Köszönöm!

Névtelen írta...

Szia!
Nekem is tetszik a recept, de kérdéseim lennének.
1. hogyan készíted a kovászt?
2. milyen arányban használtada teljes kiőrlésű lisztet?
Előre is köszi a választ.

Sütis néne írta...

szia!

a kovászt így készítem:http://sutisnene.blogspot.com/2008/03/kovszrl.html

a liszt-arány használata pedig attól függ: ha a kovász csak fehér lisztes, akkor lehet fele fehér-fele teljes kiőrlésű a liszt, ha a liszt is teljes kiőrlésű, vagy rozsos, akkor kevesebbet szoktam bele tenni(már a teljes kiőrlésűből).
de igazából túl nagy jelentősége nincs, csak arra kell figyelni,ne az egész legyen teljes kiőrlésű, különben előfordulhat, hogy nem kel meg kellőképp a tészta.

Sütis néne írta...

ó, elírtam. bocsi. a 2.bekezdés 3. sorában a liszt helyett kovászt kellett volna írnom! :-O