2008. április 25., péntek | By: Sütis néne

Csiga-biga...



Szégyen-gyalázat, hogy ezeddig nem írtam be az én tuti csiga receptemet.... :-O
pedig tényleg tuti, mert akár édes, akár sós csigát készítek, mindig ezt a receptet használom, mert egyszerűen tökéletes :-)

Most viszont bepótolom eddigi mulasztásom, és közzéteszem, hátha más is hasznát veszi ;-)


Csiga alaprecept:


Hozzávalók:

- 40 dkg finomliszt

- 2.5 dkg élesztő

- 4-5 ek. olaj

- 1-2 csésze tej /azt hogy épp 1 vagy 2 csésze tejet adok hozzá, attól függ, milyen a tészta dagasztás során...bár általában kell a 2 csésze. állagra akkor jó, ha puha, de nem ragacsos a tésztánk. /

- só

- cukor (ha édes csigát készítek, ízlés szerint mehet bele több cukor kb. 5 dkg, ha sósat, akkor csak egy kevés kell az élesztőnek)

- kenéshez: 1 tojássárga

A hozzávalókat gépbe teszem, összedolgoztatom, duplájára kelesztem.
Kinyújtom, beleteszem a tölteléket.

ÉDES:
-kakaósnál: kakaó(ill. fahéj) és porcukor keveréke, ill. van mikor margarint is reszelek rá.
-pudingosnál: a kész vaníliapuding, plusz mazsola





SÓS:
-húsosnál :(férjem kedvence) megdinsztelek egy fej vöröshagymát, plusz 3 gerezd fokhagymát, erre teszek egy egész konzerv löncshúst, 1-2 ek. tejfölt, pizzakrémet (ízlés szerint), só, borsikafű, őrölt kömény, majoránna-ezeket simára keverem
-magamnak ugyanígy szoktam készíteni, mint a húsosat, csak szójával, ill. ilyenkor teszem még hozzá kukoricát, brokkolit is( felaprítva)
tetejükre pedig reszelt sajtot hintek



Ezután feltekerem, felvágom, sütőpapíros tepsire fektetem, kissé lelapítom, és ismét hagyom míg megkel.
Lekenem 1 tojás sárgájával, és 160 fokon 25 perc alatt megsütöm.
Ha kész, utána még le szoktam kenni egy kis cukros tejjel (persze csak az édes változatokat), hogy puha legyen (mi így szeretjük) és még megszórom porcukorral.
megj. : legutóbb  úgy készítettem, hogy a nyers , kinyújtott tésztát lekentem egy adag tejföllel, és erre ment a töltelék (kakaó, cukor, vagy fahéj). sülés után nagyon könnyű és szaftos és krémes lett tőle! :-)

Jó étvágyat!