2008. április 7., hétfő | By: Sütis néne

Házi "vegeta", könnyen és gyorsan



Már több bejegyzést is olvastam, ki hogyan készíti a "házi vegetát".
Gondoltam, megosztom az én receptemet is, mert tényleg egyszerű elkészíteni.

Ráadásul én szinte mindenhez használom, levesbe, pörkölthöz, húsokhoz, rizsbe, kölesbe....

Nincs kimondottan alap receptem rá, ezért nagyjából írom le az arányokat:

- 5 db sárgarépa

- 2 db gyökér

- 2 fej vöröshagyma

- 5 gerezd fokhagyma

- fél fej zeller

- fél csokor zöldségzöld

- 3 db paprika (minél több fajta, annál jobb)

- kb. 3-4 ek. só

-ezen kívül bármi beletehető még, amiről úgy gondoljuk "oké" lesz benne én pl. múltkor zöldbabot is tettem hozzá

A lényeg: minden zöldséget megmosunk, tisztítunk, hámozunk, egyebek.... majd előkapjuk a jó öreg húsdarálót, és szépen átdarálunk rajta mindent.
Ha ez kész elkeverjük sóval, majd befőttes üvegben eltesszük.
Hűvös helyen sokáig eláll, mivel a só konzerválja. (erre figyeljünk, hogy mivel ez alapból sós, az ételeket nehogy elsózzuk!)
A bontott üveget én hűtőben szoktam tárolni.






/kép innen/

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Sütis néne,
ebből egy kiló fincsi fűszer lesz? Nem romlik meg, amiért nyers? Meddig áll el pl. hűtőben, bontatlanul? Panelban lakom, szóval nulla spájz... Szeretném megcsinálni, mert nagyon izgalmasan hangzik, a párom meg nagy vegetamán. Magam is egyre több mindent megcsinálok, ahelyett, hogy megvenném, mert így egészségesebb és olcsóbb.
Üdv, Robin

Sütis néne írta...

szia, Robin!

sajnos azt már meg nem tudom mondani mekkora adag lesz ennyi hozzávalóból, javaslom próbáld ki! ;-D
de szerintem kb. fél kg lehet, nem szoktam méricskélni, bocsi...
én is hűtőben tartom, szerintem bármeddig eláll, főként bontatlanul.
én is ott tartom, használok belőle, és oda megy vissza. még sosem romlott meg.
remélem tudtam segíteni!
sok sikert hozzá!:-)

ella írta...

Ugyanígy készítem a vegetát.Nagyon egészséges