2008. április 12., szombat | By: Sütis néne

Hmmm, Sütiiiiiiiii! :-D


Igen, már régen sütöttem.(de, mint "arany középút", nem mondtam le róla, csak jóval ritkábban kerül asztalra sütemény, mint eddig...)
Viszont mivel hétvége van, és tényleg régen volt valami édesség, így a család kérésére nekiestem...

Egyébként is, hétköznap csak este látom a konyhát, és akkor csak a legszükségesebbeket készítem, hogy a munkában legyen mit ennem, ill. hogy vacsora is kerüljön az asztalra, tehát ekkor nincs erőm és időm semmi másra...

(Mellékesen megjegyzem, nagyon élvezem újra a munkás létet, a fáradtság ellenére is!
Már tényleg hiányzott, most érzem csak igazán! ;-)))

No, de térjünk vissza a recepthez!:-)


Lúdláb torta
Hozzávalók :
- 6 tojás

- 4 evőkanál liszt

- 2 (én többet tettem bele, kb. 4-5 ek.) evőkanál kakaó

- 6 evőkanál kristálycukor

- fél csomag sütőpor

- ízlés szerinti mennyiségű mazsola

krém:

- 20 dkg vaj

- 25 dkg porcukor

- 4-5 evőkanál liszt

- 2 evőkanál kakaó

- 10 dkg csokoládé

- 5 dkg vaj



A hat tojást szétválasztjuk, az egyik tálba a sárgáját tesszük, a másikba pedig a fehérjét.
A sütőformát sütőpapírral kibéleljük.(közepes tepsi)
Felverjük a tojások fehérjéjét, közben hozzátesszük a cukrot is.
Ezután beletesszük a sárgákat és tovább verjük.
Hozzászitáljuk a kakaót, lisztet, sütőport és óvatosan fakanállal kikeverjük. Nagyon fontos, hogy nem szabad törni a habot, inkább csak átforgatni.
A mazsolát is belekeverjük.
160 fokon, 25 perc alatt készre sütjük.


20 dkg vajat 25 dkg porcukorral habosra keverünk.
4-5 evőkanál lisztet fél dl tejjel elkeverünk, majd 2 és fél dl tejet öntünk hozzá és felfőzzük.
Ha kihűlt, a vajjal és 2 ek. kakaóval jól eldolgozzuk, és vastagon a piskótára kenjük.
Azután 10 dkg csokoládét 5 dkg vajjal felolvasztunk, óvatosan a krémre kenjük, majd késsel elsimítjuk.
Ezután mehet a hűtőbe, min. fél órára.
Tömény csoki-élmény, mi nagyon szeretjük! Most kivételesen a krémre még 2 dl felvert tejszínhabot is tettem, a csokit pedig csak rácsorgattam. Nem rontja el!;-)
Sőt, eperrel is el tudom képzelni, persze majd nyáron, mikor szezonja lesz, mert az az igazi!;-)