2008. április 13., vasárnap | By: Sütis néne

Sajtos bagett



Sajtos bagett


Hozzávalók:

- 175 ml kefír, vagy natur joghurt

- 2 ek. burg.pehely

- 1 tk. só

- kevés cukor

- 2 dl víz

- 60 dkg liszt (én fele teljes kiőrlésű búzát, és fele durumot használtam)

- 3 dkg élesztő

- 0.5 dl olaj

- 1 tojás sárgája

- szezámmag, reszelt sajt


A hozzávalókat kenyérsütőgépbe tettem, a géppel dagasztottam, kelesztettem.
Lisztezett deszkán kinyújtottam, téglalap alakú darabokra vágtam, majd feltekertem.
Ismét hagytam kelni (duplájára), majd 1 tojás sárgájával lekentem, reszelt sajttal és szezámmaggal megszórtam.
160 fokon, 25 percig sütöttem.
Nagyon finom, kívül roppanós, belül puha marad.
Én ebből a tésztából szoktam zsemlét, ill. kiflit is gyártani, mert tényleg finom és sokáig eláll(na). ;-)

megjegyzés: az alaprecept Limarától származik.