2008. október 23., csütörtök | By: Sütis néne

Alma, édes "zabos" morzsával


Már egy ideje gondolkodom, mihez kezdjek azokkal az almákkal, melyek már kicsit romlásnak indultak, de nagy részük még menthető.
Hát íme:

Alma édes morzsával

Hozzávalók:
- 4-5 db alma

- 20 dkg liszt

- 20 dkg vaj

- 15 dkg zabpehely

- 6 ek. porcukor

- 1 tk. fahéj

- 0.5 dl Sangria

Az almákat meghámoztam, kiszedtem a magházukat, és közepesen vastag cikkekre vágtam.
Egy tűzálló tálat kivajaztam ,az almákat pedig egymás mellé bele rakosgattam.
Kevés kristálycukorral megszórtam (de ne legyen édes, inkább maradjon savanyú), rászórtam a fahéjat és ráöntöttem a gyümölcsbort.
A lisztet, vajat, porcukrot, zabpelyhet kézzel összemorzsoltam, majd az almára hintettem.
160 fokon 30 percig sült.
Nagyon finom lett, a teteje édes és ropogós, míg az alma puha és kissé savanykás! :-)