2009. november 6., péntek | By: Sütis néne

Csicsókából készült leves



Anno kaptam Dulminától csicsókát, melyet szépen el is ültettem. S miután ő arra kért minket cserébe, hogy írjuk recepteket róla, hát íme...persze hozzáteszem ezek még csak kezdő próbálkozások, hogy mégis milyen sülve, főve, tehát alap dolgok, melyekről a végén összegzek....

Egyébként hogy mennyiségre mennyi lett belőle, nem tudom még, mert épp csak annyit szedek ki, amennyit használok.(bár gyanítom, nem a legjobb helyet választottam neki, mert nem lett túl sok hosszú szárú növényem, valahol ki se kelt :-(

Nos, be kell valljam életemben még nem hallottam a csicsókáról, tehát nem is ettem....micsoda blamázs!!!!!!!!!!és micsoda pazarlás!!!!!!

Imádom!!!!!! nagyon finom, van egy jellegzetes íze, de édeskés is.
Próbáltam nyersen enni, nagyon finom úgy is ( persze tartsunk mértéket, ha nem akarunk tőle a levegőbe emelkedni-ugye értitek, mire értem?!;DDD ).
Szóval nyersen állagra hasonló a karalábéhoz ( ezt is nyersen szeretem leginkább), csak édesebb, és roppanósabb, levesebb, és nem fás. (vagyis minimális a hasonlóság ezek szerint, de mégis ez jutott róla eszembe először ;-D)

Ételbe először is levesnek próbáltam ki.
Itt krumplival, zöldségekkel főztem össze.
Lényegében egy sima zöldségleves lett.

összesítem a véleményem a csicsókáról:
Főzve:

- erősebben érződik az a jellegzetes íz, mint nyersen, átveszi az egész leves az ízét

- viszonylag hamar szétfől ;-P

- nem rossz levesnek (bár lányom szépen kiköpte, habár nyersen azért eszegetett belőle, ezen az ügyön még dolgoznom kell....;-))) ja és férj is furcsállta levesben,(pedig nem is tudta mit eszik, azaz hogy mit főztem bele), nyersen viszont neki is jobban ízlett .

- rejlenek még lehetőségek benne, mint leves, majd agyalok rajta, csak nehogy mind nekem kelljen majd megennem;-P

Dulmina! örök hála ezért a finom zöldségért!!!!!!!!! :-)))

1 megjegyzés:

Dulmina írta...

Örülök, hogy sikerült a telepítés, no és hogy a termés is ízlik! Jó kísérletezést a további felhasználási lehetőségek felfedezéséhez!