2010. június 19., szombat | By: Sütis néne

"Mell"esleg ismét egy torta....






Férjemnek ma van a születésnapja, erre készült ez a torta. Nem kis munka volt, de megérdemli. :-)


Cici torta

Hozzávalók:

- egy 4 tojásos piskóta ( 25 dkg liszt, 25 dkg porcukor, 4 tojás, 1 cs sütőpor, 1 dl víz, 1 dl étolaj)

- 1 fagy.gesztenyepüré- ehhez kevés vaj, és rum

- kb 50 g babapiskóta-ehhez kevés kávé

- eper

- 5 dl tejszínhab

- főzött vaníliakrém ( 2 tojássárga, fél l tej, 5 ek keményítő, 10 dkg cukor)

- fondant

A piskótát elkészítettem egy nagyobb tepsiben. Miután kihűlt formára vágtam.
Egy kis kerek formában elkészítettem a ciciket: a piskótát félbe törtem, és kávéba áztattam, ezt beletettem a folpackkal kibélelt formába. Erre töltöttem a felolvasztott gesztenyepürét, amit vajjal, rummal kikevertem. Hűtőben állt egy pár órát.
Elkészítettem a vaníliakrémet : 2 tojássárgát kikevertem kb 10 dkg cukorral, hozzáöntöttem fél l tejet, és kb 5 ek keményítővel sűrűre főztem. Kikevertem 25 dkg margarint egy kevés porcukorral. Hűlés után a 2 masszát összekevertem.
A tésztát 2 felé vágtam, és rákenetem a krém 3/4 részét- Erre ment a megmosott darabolt eper, erre pedig a habbá vert tejszínhab. Rátettem a torta másik felét, majd a ciciket. Bekentem az egészet kívülről a félretett krémmel.
Elkészítettem a fondantot: 6 ek. víz, 1 ek zselatin, 2 ek méz, 1 ek. vaj-ezeket összemelegítettem, és ment hozzá az átszitált porcukor. Elkezdtem kanállal keverni, majd később már gyúrtam. Kb 70 dkg porcukor ment bele. Plusz hozzátettem egy fiola mandulaaromát is, ill. a végén egy kevés piros ételfestéket. Egy kicsit folpackban hagytam állni, majd kinyújtottam és beborítottam a tortát. Díszítettem.
Az egész egy délutános munka volt, igaz közben többször megálltam és mást is csináltam. A fondant készítése már könnyen ment( most csináltam másodszor)
A díszítésben pedig a lányzóm is segített, gyúrtam nekem a "kígyókat" :-D

16 megjegyzés:

Andi/cuki írta...

Gratulálok az Ünnepeltnek!:-))
nagyon ügyes vagy, csodaszép a torta!:-))

Jucy írta...

Mekkora ötlet!
Gratula!

Milene írta...

Nagyon jó!
:))

Judit írta...

Gyönyörű !!!!!!!!!!
A fejtörést számunkra az okozza hogy hogy tudtad a fondant a halmokra igazítani ?
Köszi előre is . :)

Cirelin írta...

Hehe, nagyon menő lett, és biztos finom is. :)

Névtelen írta...

Biztos ünneprontó a megjegyzés, de meglehetősen idétlen ütletnek tartok egy ilyen tortát (különösen egy férj szül.napjára). Biztos nagyon finom és komoly munka volt, de ezzel az anyaggal és ügyességgel egy sokkal ízlésesebb ötlet is magvalósulhatott volna

szindi írta...

Én is cici tortát akarok készíteni a páromnak,eddig már sok helyen megnéztem a recepteket,fotókat,de ez viszi a pálmát!:)
Nagyon ügyes vagy,gratulálok!:)

Névtelen írta...

Látom, hogy kizárólag pozitív hozzászólásokat vagy hajlandó megjeleníteni. Természetesen lehet így is dönteni hiszen a TE oldalad, csak ezt az olvasók tudomására kellene hozni.

Sütis néne írta...

Köszönöm mindenkinek a dícséreteket! :-)

Judit! a fondantot csak simán kinyújtottam, és ráemeltem ,- előtte sodrófára feltekerve-,ezután rásimítottam ,majd levágtam a lelógó részeket.

kedves NÉVTELEN!sejtettem hogy fogok kapni elmarasztaló megjegyzést is a forma miatt( már máshol is olvastam hogy voltak akik nemtetszésüket nyilvánították-finoman szólva... ). csak azt nem értem, ha nem tetszik, mi értelme ezt kommentben is megjegyezni....(és megjegyzem arra vártam mikor fogsz visszatérni felemlegetni, hogy nem tettem közzé a megjegyzésed, és lőn....)
néha nem értem az embereket...

Névtelen írta...

S U P E R !!!!!!!!!!!!!!!!!!

F.Gina írta...

És vajon miért névtelenül kommentelsz ? Mások minden név nélkülit törölnek, tartalomtól függetlenül. Roppant korrekt vagy :((
Nekem tetszik a torta :))

Bernadette írta...

Kedves névtelen, a megjegyzésed cseppet sem ünneprontó, inkább csak bunkóság névtelenül, személytelenül ócsárolni valakinek a munkáját. És persze erről szól az internet, hogy elmondjuk a véleményünket, de az illedelmesebbek inkább elmennek szó nélkül valami mellett, ha nem tetszik nekik az adott alkotás, mert mi értelme teljesen feleslegesen megbántani valakit? Semmi ízléstelent sem találok a tortában. Különösen ebben a típusban nem. Vannak ennél sokkal durvábbak is, és adott körülmények között azok is jópofák. És persze lehet műájtatoskodni, de az életben a vidámság és a humor a legjobb. Különösen ünnepek idején. De már megszokhattuk a kultúrsznobok rosszallását, ha pl. egy filmben durvább káromkodás hangzik el, mint az "a kecske rúgja meg". És mit tegyünk, ha a pasik többsége előbb ismer fel valakit a melleiről, ha már egyszer látta, mint az arcáról? :-). Legalábbis enyém pasi tuti.
De szinte minden cicitortás fórumon volt egy ilyen megjegyzés. Fogadjunk, az is te voltál, persze névtelenül :-)

Igenis klassz a tortád, biztosan finom is. Megyek is, és csinálok egyet :-). Szombaton szülinapos azuram :-)

Unknown írta...

Kedves Sütis Néne,

Áruld el nekem légyszives, hogy a díszítést azt a fondant leeső részéből ételfesték hozzáadásával készítetted, vagy ahhoz külön csináltál még fondant?
Páromnak szeptemberben lesz a szülinapja, arra szeretném elkészíteni, bár a fondantól kicsit félek, mert még nem készítettem.
Gratulálok, ehhez az igenis igényes tortához, nagyon tuti!!!

Sütis néne írta...

Kedves Edit!
A barna rész kávés-kakaós,a zöld ételfestékes.akkor kell színezni, mikor kész a fehér fondant, ebből elvenni egy keveset. ne aggódj, biztos sikerülni fog neked is, nem olyan nehéz, mint amilyennek tűnik. :-)

Évka írta...

Szia!
Ez isteni!
Kedves névtelen idióta! Én az édesapámnak 60. szülinapjára fogom elkészíteni ezt a remekművet!!!
Gratulálok a készítőnek!

Viki írta...

Hátha még a DRÁGA NÉVTELEN visszatér :-) Az én férjem 64 éves lesz, a fiam 40. S együtt fognak kapni karácsonyra egy jó nagy cicistortát :-) Ez nem ám polgárpukkasztás, hanem névtelenpukkasztás :-))))
Örülök, hogy A Te tortádra találtam rá, mert rengeteget láttam, s egyik sem volt ilyen gyönyörü. Gratulálok Neked és még sok-sok cicis szülinapot az ünnepeltnek, merthogy lesz még jövőre is :-)

Egyszer csináltam még eddig fondant, (rózsákat elég sokat), de ez a névtelenség úgy felpiszkált, hogy csakazért is kipróbálom :)))