2010. július 24., szombat | By: Sütis néne

Képek a nyaralásból

Nos, ígértem képeket a nyaralásunkból. Ehhez tudni kell, hogy vár-mániás vagyok. Általában olyan helyekre megyünk, ahol van vár, illetve a környéken is van látnivaló. Nem szeretek víz mellett nyaralni, mert az nem elég érdekes, nekem inkább unalmas..
Jelenleg Kőszeg volt az úticél. Szerencsénkre épp jókor voltunk, az idő megfelelő volt, kicsit talán meleg (de erre való a ventillátor-legalábbis éjjel, mikor a panzióban voltunk), de inkább mint hogy essen az eső.
Sokat mentünk, hegyet másztunk, kilátóhoz, Hétforráshoz, Írottkőhöz. Mentünk aszfaltos úton, kavicsos talajon, és erdőben is. Szerintem minimum 10 cm-t kopott a lábam. :-D
És persze láttunk várakat, templomokat.

Az alábbi képeken Kőszegszerdahely határában láttunk egy vízimalom múzeumot.  Tárlatvezetés is volt benne, részletes magyarázattal. Mindenestre elképesztő, hogy a gabonát 100 %-ban fel tudták dolgozni, ami pedig nem volt fogyasztható, az ment az állatoknak. Elmesélték, hogyan készült a finomliszt, rétesliszt, dara, és egyéb melléktermékek. Egyébként 3 szintes a malom, mindenhol gépek, sziták...És érdekesség, hogy amit csak lehetett fából készítettek, még a csavarokat is.
A munkadíj az őrölt liszt 10%-a volt, ez a 3. képen látható, az a kis faedény, azzal mérték ki. Persze ha azt nézzük, hogy a molnárok korábban haltak a belélegzett por miatt, hát akkor nem is olyan sok ez a fizetség...





Ez itt a Jáki templom, gondolom nem kell bemutatni... Nagyon szép, érdemes megnézni, plusz a nagy meleg után , mikor beléptünk, hát az maga volt a mennyország. ;-)



Ezek a képek már Ausztriában készültek. Szintén vár, Léka vára. Nos, ez nem semmi egy hely, mi legalább 2-3 órát voltunk benn, míg mindent megnéztünk. Megérte az árát ( 5 euro, gyerkőcnek 6 évig ingyenes). Nagyon sok kiállítás található benne, berendezett helységekkel, és a német mellett magyar feliratokkal. Plusz magyar leírást is kaptunk hozzá. Arról nem is beszélve, hogy egyes helységekben illatosító, és automatikusan lekapcsolódó világítás volt. (hja, ez nem Magyarország...)









Ez itt Kőszeg az Óház kilátóról. Aztán egy marcipán múzeum a Jurisics vár mellett-szintén érdemes megnézni. Alább a vár belülről-egy részlete legalábbis, aztán pedig a Szentháromság szobor, és a Jézus Szíve-templom.
A vár körül nagyon hangulatos kis utcák vannak, és a téren egy isteni fagyizó,ahol akkora fagyikat kaptunk...hogy 1 gombóc kitett kettőt is. Ez az Ibrahim mellett kapható. Állítólag az Ibrahim fagyija nagyon jó, hát megkóstoltuk azt is, de a nyomába sem ért ennek, az adagról nem is beszélve. Szóval egész nyáron nem ettem ennyi fagyit, mint ebben a pár napban. :-)))
Esténként a Főtéren pedig mindig volt valami előadás, tánc, vagy zene. Összességében nagyon jó volt, sok mindent láttunk, és min. 1000 képet csináltam. :-)))






3 megjegyzés:

irikova írta...

Köszönjük a beszámolót! TETSZIK!
/Léka várát egy pillanatra összetévesztettem a Sárospatakival./

Titáti írta...

Nekem, meg a könnyeim potyognak....
Kőszegi vagyok. Lecseréltem ezt a gyöngyszemet a nagy büdös fővárosra. És milyen régen voltam otthon.... De jó volt nézni a képeket és azt olvasni, hogy vki szép emlékekkel tér haza onnan.
Az elejét én is írhattam volna: ezerszer inkább a hegyes vidék, mint a forró tengerpart.
Örülök, hogy tetszett a szülővárosom. :-)

Sütis néne írta...

Én pedig örülök, hogy tetszett a beszámolóm!:-)