2010. december 15., szerda | By: Sütis néne

Habkarika



És akkor egy kis karácsonyra való... ;-D

 Igaz, mostanság a húgommal belelendültünk a játékokba- amint az látható az előző bejegyzéseknél -, ő is küldözgetett be dolgokat, én is...hátha nyerünk valamit.... végülis, próba, szerencse , így karácsonyra jó lenne , ha lenne.... :-)

De azért persze nem felejtettem el, hogy jön a karácsony..mit jön--vágtat felénk.... ;-)))

Szóval ismét készültek habkarikák (mint ahogy már jó pár éve).
Megmutatom, milyenek lettek az ideiek. Az eredeti arányokhoz tartottam magam, vagyis: ahány gramm fehérje, háromszor annyi porcukor kell hozzá, és egy kevés citromlé.
Először elkezdtem felverni a fehérjét, majd apránként hozzászitáltam a porcukrot, és ment bele a citromlé is. Mielőtt teljesen megkeményedett volna, feltettem egy edénybe vizet forrni, és erre tettem a fehérjés edényt, és most már nem túl sokáig (nem úgy mint tavaly) vertem gőz fölött is. Ezután kissé hagytam hűlni, mert melegen elfolyósodik a habzsákban, (de sokáig ne álljon, mert akkor megkeményedik), majd formára nyomtam, és 50 fokon kb 1 órát szárítottam. És utána eldugtam a család elől. :-)))

Viszonylag gyors, finom, és garantáltan színezék ill. tartósítószer mentes!:-)

2 megjegyzés:

tücsi írta...

Szeretem a habkarikát, még csak egyszer készítettem, de azt sem mostanában. Jó, hogy jöttem, ezt a receptet elkészítem. Ha szabad, elmentem:))!!

Sütis néne írta...

persze, vidd csak. én épp tegnap készítettem el az ideieket! ;-)