2011. június 24., péntek | By: Sütis néne

Születésnapra




Múlt hétvégén ünnepeltük a férjemet. Mint az a képen is látszik, 40 éves lett. (sóhajtozott is, hogy ő már ilyen öreg...;-D)
Mivel szereti az epret, ezért készült ez az epres-tejszínes gyümölcstorta.
4 tojásból sima piskótát sütöttem:

(- 4 tojás,- 25 dkg porcukor- 1 cs. sütőpor- 25 dkg liszt,- 1 dl víz, - 0.5 dl étolaj),

ill. 2 tojásból kakaós-fahéjasat, így:

(12,5 dkg liszt, u.e.-nyi porcukor, 2 tojás, fél cs. sütőpor, fél dl víz, kb. 70 ml étolaj(ezt emeltem, és érdemes volt, mert nagyon finom puha lett a tészta) , kb 3 ek. kakaó, 1 tk. fahéj.
A sárgákhoz hozzátettem a cukrot, lisztet, kakaót, fahéjat, sütőport, vizet és olajat.
Kikevertem, majd hozzákanalaztam az előzőleg habbá felvert 2 tojás fehérjéjét.160 fokon sült 20 percig. )

Mikor ezzel megvoltam, feldaraboltam a kihűlt tésztát. Aztán elkészítettem a krémet(nem akartam főzött , édes krémet készíteni, a melegre való tekintettel, ezért ennél maradtam:
Epres álom krémje-persze emeltem az adagot, 5 dl tejszínre és a többi hozzávalót is ehhez mérten. Ezen kívül szűrőn átpréseltem egy adag ribizlit, a savanykás íz és szín miatt.

Összeállítottam a sütit a tortaformában ( a legfelső piskóta lap nélkül), majd a hűtőben hagytam megdermedni. Ezután ugyanebben a formában elkészült a teteje is.

Mit ne mondjak gondolkoztam erősen, hogyan oldjam meg a zselés részt, mert a formám nem elég magas, ha meg csak úgy ráöntöm oldalsó keret nélkül, akkor  lefolyik. Ezért úgy döntöttem, hogy sütőpapírt teszek a forma aljára, ere teszem a piskótát, erre a krémet, majd a gyümölcsöt és a zselét(3 kis csomag piros tortazselé ment rá). Ezután hűtőben dermedt.

Eddig meg is volt, és akkor jött a művészet, hogy ezt az egészet hogyan tegyem rá a magas tortára a papírról, mert ugye a zselétől volt már súlya és nem akartam hogy eltörjön, vagy lecsússzon több darabban a már megkötött zselé. Bénáztam kissé, de végül egyben sikerült rátenni, és jól örömködtem is egyet! :-)))
Ezután oldalra feltettem a babapiskótákat és egy éjjelt ment a hűtőbe.
Nagyon magas, nagyon finom, könnyű kis süti lett(már nem súlyra gondolom, mert nyomott egy pár kilót), anyósom odavolt érte.... és mellesleg persze az ünnepelt is... :-D