2012. január 21., szombat | By: Sütis néne

Apró perecek



Ezeket a pereceket még szilveszterkor készítettem.
Tényleg nagyon finomak, és jó sok van belőlük. Nálam készült simán, sajtosan, és szezámmagos-lenmagos változatban.
A receptet  a Takarékos konyhán  találtam, ő pedig Nosalty oldalán lelt rá.

Ide másolom a receptet, mert nem változtattam rajta. Tapasztalatból tudom, hogy amiben tejföl van, az rossz nem lehet, többek között ezért is próbáltam ki. (ill. valamivel fel kellett avatnom a pereckiszúró formáimat);-)

Sajtos perec (én az alábbi mennyiségek felével dolgoztam, így is jó sok lett)


Hozzávalók:
- 30 dkg. liszt,

- 13 dkg. reszelt sajt,

- 15 dkg. margarin,

- 1 tojás sárgája,

- 85 g tejföl,

- 1,5 teáskanál só,

- 1 kávéskanál szódabikarbóna.

- Tetejére 1 tojás, 5 dkg. reszelt sajt, magok.

A hozzávalókat alaposan összegyúrtam és hűtőbe tettem 30'. Ezután kinyújtottam 3 mm. vastagságra és perec nyomóval kiszaggattam. A tepsibe sütőpapírt teszünk és úgy pakoljuk rá a tésztát.Tetejét tojással megkentem és rászórtam a reszelt sajtot. Előmelegített sütőben 200 fokon 15' . (náalm a szokásos 160 fokon sült, talán 20 percig, ha jól emlékszem)