2012. április 4., szerda | By: Sütis néne

Áfonyás-csokis kenyér



Limara blogjáról készült ez a kenyér.

Őszintén szólva voltak fenntartásaim az édes kenyérrel szemben, mert nekem ha kenyér, akkor az sós.
Igazából nem is álltam volna neki, mivel itthon valószínűleg nemigen fogyott volna el..... csakhogy az egyik munkatársam elkészítette, és volt olyan aranyos, hogy hozott belőle kóstolót. (miután említettem neki, hogy csak magamnak nem sütném meg, pedig kíváncsi lettem volna az ízére...) szóval így végülis kaptam belőle egy szép nagy darabot :-D .

No, és mit ne mondjak levett a lábamról. :-)))). Igaz hogy kenyértészta, ami ugye általában nem édes, de ez valami isteni finom!!! Próbáljátok ki!
Úgyhogy nekiestem, és én is megsütöttem. (pedig előtte nap még nyanyát is kellett hozzá készítenem)

A receptet idemásolom, de a fenti linken is megtaláljátok:

Áfonyás-csokis kenyér

Hozzávalók:

- 50 dkg BL 80 kenyérliszt
- 1,5 tk. só
- 30 dkg öregtészta
- 2 ek. olaj
- 1 ek. balzsamecet
- 1,5 dl víz
- 1,5 dl tej (vagy víz)
- 1 dkg élesztő
- 7 dkg csokoládélencse (nekem ilyenem nincs, így 1 tábla étcsokit daraboltam össze, ezért ez 10 dkg lett ;-)
- 7 dkg aszalt áfonya (nálam ez is 10 dkg volt, azaz egy zacskónyi)

A dagasztógép üstjébe készítettem az összes hozzávalót a csoki és az áfonya kivételével. Azokat csak a végén, kb. 15 perc dagasztás után adtam hozzá. A tésztát áttettem egy kelesztőtálba, hagytam 30 percig kelni. 30 perc után finoman átforgattam. Nem vettem ki a tálból, csak a tészta szélét körben a közepe felé húztam, mintha zsemlét formáznék, majd megfordítottam, hogy a szép gömbölyű része legyen felül. Hagytam még 20 percig pihenni.
Ezután enyhén lisztezett felületre borítottam. 6 egyenlő darabba vágtam(én 8 db-ot készítettem belőle, így valamivel kisebek lettek, de szerintem így is bőven elég egy db egy embernek). Egyesével megformáztam őket. Vekniket készítettem, pont úgy, mint amikor egy nagy kenyeret formázok.
2 nagy sütőlemezt kibéleltem sütőpapírral. 3-3 kis kenyérkét tettem rájuk, de nem sorban, hanem egymástól kicsit elcsúsztatva, hogy sütés közben minden tésztát egyenletesen érjen körbenl a hő. Letakartam őket egy ruhával és nem túl meleg helyen 55-60 percig kelesztettem.
Ezalatt a sütőt előmelegítettem 230 fokra.
A megkelt cipócskákat egy teaszűrő segítségével meghintettem liszttel, ezután vágtam bele pengéval a mintát. Így rusztikus kinézetük lett.
Amint betoltam a tepsit a sütőbe, löttyintettem egy kis vizet az aljába (kevésbé kockázatos pár jégkockát bedobni), majd 5 perc után visszavettem a hőt 200 fokra, és további 20 percig hagytam sülni.

(szokás szerint én egyszerűsítettem a készítését, azaz a gép dagasztotta, kelesztette. ezután formáztam, hagytam kelni 40 percig, majd bevágtam, még 20 percig kelt és sütöttem. )
Mindjárt meg is kóstolom, így este kilenc óra tájékán. Bűnözés, csakhogy nehogy véletlenül lefogyjak!!! ;-D