2012. június 1., péntek | By: Sütis néne

Tejszínes túrótorta



Ez volt az a torta, aminél 2 nappal előbb szóltak, hogy kellene. Eddig még nem készítettem túrótortát, így először is receptre vadásztam.
Margit2 -nél találtam meg azt, amelyiket elkészítettem. (idemásolom, és hozzáírom a módosításaimat is)

Citromos-tejszínes túrótorta

Hozzávalók:(nálam az alap 2 tojásos piskóta volt, nem babapiskóta)
-8 dkg vaj

-12-13 dkg babapiskóta

-kevés tej

-1 csomag citrom ízű pudingpor ( vagy vanília ízű + 1 citrom leve ) (vaníliás pudingot használtam, szerencsére volt itthon 1 db, mert egyébként sosem használok, de most biztosra akartam menni)

-25 dkg tehéntúró (én 50 dkg túrót használtam)

-1 lime vagy citrom leve(2 és fél citrom levét nyomtam bele)

-10 dkg porcukor(diabetikusoknak való cukrot használtam, mivel a 72 éves születésnapos, akinek készült a torta, cukorbeteg)

-1 csomag vaníliás cukor      

- friss citromfű (el is hagyható)

- 5 dl tejszín (én hulalát használtam!) ( 7dl tejszínt használtam)

-1 citrom(én naranccsal is diszítettem)

-10 g zselatin (dupláztam a zselatint, a biztonság kedvéért)

-12 g színtelen tortazselé

(az elkészítés az én hozzávalóim szerint módosult. a tetejére citromfűből készítettem kis virágot, ami valamiért bebarnult, sajnos.) a tortazselé Lidl-s, na ilyet sem használok többet, legalábbis olyan tortára nem amit elvisznek. Mivel hogy nem elég átlátszó, fehéres színű, mérges is voltam miatta. kívülről babapiskótával díszítettem, bár nem is lett volna muszáj, mert nagyon szép lett körben, kár hogy nem fotóztam le- szépen látszott a piskóta és rajta a krém szép egyenletes volt.)

Elkészítés: A vajat megolvasztjuk, rövid ideig hűlni hagyjuk, majd belekeverjük a finomra összemorzsolt babapiskótát, és annyi tejet, hogy jól formázható tésztát kapjunk. Sütőpapírral kibélelt 23 cm-es kapcsos tortaformába nyomkodjuk, és kb. 30 percre hűtőbe tesszük.
 A pudingport 2,5 dl hideg vízben feloldjuk, felforraljuk, és kevergetve kissé kihűtjük. A túrót a citromlével és a kétféle cukorral simára keverjük. Evőkanalanként belevegyítjük a kihűlt pudingot, majd a zselatint kb. 1 dl forró vízben feloldunk, ha már csak langyos, ezt is a krémbe keverjük. A lecsipkedett citromfű leveleket finomra vágjuk, 5 dl tejszínt ( én hulalával készítettem) kemény habbá felverünk, majd a citromfűvel együtt a dermedő krémbe keverjük. A krémet egyenletesen a piskótára simítjuk, majd legalább 2 órára hűtőbe tesszük.
 A citromot vékony szeletekre vágjuk, és díszítjük vele a tortát. Ezután a zacskón lévő utasításnak megfelelően elkészített, színtelen tortazselével leöntjük. Egy-két citromfű levéllel is díszíthetjük a torta tetejét.
Megjegyzés: Kibontáskor késsel óvatosan vágjuk körbe a forma mellett, úgy szépen le lehet venni a formát!

A torta egyébként igazán tetszett annak, aki elvitte, remélem ízleni is fog nekik! :-)

2 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon szép torta! Biztosan ízlett a néninek aki kapta !

Sütis néne írta...

Köszönöm! Igen, azt mondták finom volt! :-)