2012. július 20., péntek | By: Sütis néne

Nyaraltunk! :-)

Fellegvár

Hét elején haza is érkeztünk a nyaralásból. A Duna kanyarban jártunk, konkrétan egy idős néninél volt a szállásunk, Visegrádon.. Egy teljesen különálló kis ház volt a miénk, gyönyörű kilátással, szalonnasütő hellyel. a néni( Paula nevezetű :-DDD ) nagyon segítőkész volt, ellátott térképekkel is, és szinte minden reggel mikor összefutottunk, elmondta mi az amit még érdemes megnéznünk. (ja és kapásból letegezett minket, ami először fura volt, de lévén hogy volt vagy 75 éves, végülis érthető ;-D )
Skanzen

Sok szép helyen voltunk, sok mindent láttunk. Amin meglepődtem, hogy mennyire kicsi Visegrád! nem gondoltam volna. Csak pár étterem, 1 pizzéria (finom és hatalmas a pizzájuk), és egy nagyobb CBA. Semmi nagyobb bevásárlóközpont, sem Tesco, sem Spar, sem semmi. Viszont így is megleltem a legjobb fagyizót, pedig elhihetitek minden városban kipróbáltunk párat, ahol csak jártunk. Ez a főtérnek nevezett kis részen állt , előtte székekkel, kis asztalokkal. Sokféle fagyijuk volt és isten állagú , ízű és olcsó (140 Ft 1 gombóc).

Az időjárás érdekesen alakult, kaptunk meleget, hideget is. Viszonylag szerencsénk volt, az esőket mindig megúsztuk, csak utolsó nap nem, akkor is csak 5 percre a házunktól kapott el.
Gödöllő

Éetterembe ilyenkor nem nagyon szoktunk járni, inkább belépőkre költjük el a pénzt.(és azt aztán lehet bőséggel) Persze egyszer voltunk pizzázni, mint már írtam, ami kellemes élmény volt,  a hely is, a kiszolgálás éa a pizza is. Esztergomban voltunk még egy önkiszolgáló étteremben(Héviz nevezetű)- itt is igazán finom és nagy adag ebédet ettünk, habár a hely eléggé lepukkant volt. de az étel tényleg jó volt és árban is rendben volt. Szentendrén is voltunk egy önkiben, na az viszont csak rémálmaimban jusson eszembe. :-D
Aztán betértünk még Vácon a Desszert szalonba is(olvastam róla pár blogon). A sütik igazán mutatósak voltak, horror áron (nem vagyok hajlandó több mint 1000 Ft-ot kifizetni egy vékony szelet sütiért! )-szóval csak a szemem legeltettem. Mondjuk azért nem egészen, mert a lányomnak, vettem egy gombóc csokifagyit(potom 220 Ft-ért-viszont ennél sokkal finomabb volt a visegrádi-és nagyobb is.)
Duna kanyar

Hogy a helyekről is ejtsek pár szót, voltunk a visegrádi Fellegvárban-gyalog az erdőben kutyagolva, utcai szandálban.egy élmény volt az biztos!, kb 45 perc alatt másztunk fel, nagyon meredeken csak kevéssé kitaposott ösvényen. de jó volt! (persze mehettünk volna kisbusszal, vagy kocsival, de akkor hol marad az élmény?! No, onnan aztán tényleg gyönyörűű a kilátás! (persze  a vár sem rossz, de az igazi a kilátás! ) emellett még megnéztünk a Mátyás Király Múzeumot-szintén érdemes volt, hisz ez nem az a klasszikus múzeum, igazából királyi palota volt és benne sok érdekesség, plusz idegenvezetést is kaptunk.
Aztán sétáltunk a Duna partján is, naná! :-)
Persze voltunk Esztergomban a Bazilikában-jó nagy és szép, sok látnivalóval. Felmentünk a kupolába is - kisebb szélvihar tombolt odafent.
Vácon (nagyon helyes város, a központi tér elragadó, maga a város jobban tetszett mint Esztergom-itt megnéztünk pár múmiát  (memento mori kiállítás-szintén érdekes volt! ) , a piacot stb...
Voltunk még Szentendrén a skanzenben. Na, azt ha arra jártok, ki ne hagyjátok! hatalmas terület, kisvonattal is be lehet járni, nagyon érdekes, szép, és sokat lehet belőle tanulni. Gyakorlatilag olyan volt mint egy szellemváros, a felhúzott házakkal, berendezésekkel, csak épp üresen. persze több helyen korhűn beöltözött emberek meséltek az adott házról, területről, lakóiról. Erre is ráment egy egész napunk. Imádtam!
A néninknek hála, Gödölllőre is eljutottunk(nem is tudtam, hogy ott is van valami- ő javasolta)-ott a Királyi Kastélyt néztük meg és a a hatalmas parkot. A kiállításon nagyon szép dolgokat láttunk Sissiről és Ferenc Józsefről is.
Hazafelé Székesfehérvárnak jöttünk, hogy megnézhessük a Bory-várat. Ismét csak nem csalódtam, sőt!!! Tessék elmenni, és megnézni. Gyönyörű, megható és hihetetlen hely!
Persze ezeken kívül voltunk még pár helyen, de ha mindent el akarnék mesélni, kevés lenne a hely. Így érjétek be ennyivel! :-)
Bory vár

Bebi írta...

Olyan jó volt olvasni a beszámolódat!:)
Köszi a sok infót és tippet!
Örülök, hogy a Bory vár is belefért a nyaralásba!

Sütis néne írta...

Én pedig örülök, hogy valaki is elolvasta és hogy tetszett is! :-)
A Bory várt pedig tényleg vétek lett volna kihagyni!