2012. szeptember 23., vasárnap | By: Sütis néne

Almás kevert gyorsan




Ez a recept már fent van a blogon, de most kicsit módosítottam rajta. Egyébként nagyon szeretjük ezt a sütit, gyorsan kész, puha, szaftos, és nem túl édes. Eredetileg csak alma van benne, én most szórtam diót a tetejére, és almagerezdeket is vágtam rá. Mindkettő nagyon feldobja, de legközelebb még több almát teszek rá, mivel nagyon ízlik, hogy az kissé savanykásabb mint maga a tészta, a dió pedig egyrészt az íze miat, másrészt pedig a roppanóssága miatt jó. Ez egy igazi őszi sütemény! :-)
(a férjem egyébként teljesen odavolt tőle, pedig már máskor is készítettem, csak nem egészen így)
Ráadásul én most ezzel a receptemmel neveztem Lilla, a Megfőzlek.... blog írójának játékára...:-)

Tehát mos így készült:

Almás kevert 

Hozzávalók:

 - 3-4 db alma (legjobb a savanykás, én a fa alá hullott, kevésbé éretteket szoktam így elhasználni)

- 3 tojás

 - 30 dkg liszt (ebből 10 dkg-ot, most egy keverékre cseréltem, amit úgy nyertem (egyébként nagyon jó, almás pitéhez is használtam belőle) Ebből áll: eljes kiőrlésű búza, tönkölybúza, árpa és lenmagliszt

 - 20 dkg cukor( ennek fele most gyümölcscukor volt)

- fél cs. sütőpor

 - 1-2 tk. fahéj

 - citromhéj, dió

 A tojásokat a cukorral kikeverem, almát meghámozom, lereszelem.Almára fél citrom levét rányomom, citrom héját közé reszelem. ojásokhoz hozzáteszem az almát, lisztet, sütőport, fahéjat. Kikeverem, a tetejére darabolom a diót és az almát, tepsiben 160 fokon 20-25 perc alatt sül meg.


2 megjegyzés:

Édeskonyha írta...

Ez tetszik nagyon. Igazi finom őszi sütemény!

Sütis néne írta...

Köszönöm, tényleg az! :-)