2012. szeptember 26., szerda | By: Sütis néne

Fehérboros sajtleves



Most találtam rá ezekre a képekre, meg is lepődtem, hogy még nem tettem fel. Szóval most pótolom. :-)

Ezt a levest anyukám szokta készíteni, és én nagyon szeretem. Habár az ő változata egyszerűbb, az csak simán sajtlevesként fut, én már kissé felturbóztam-legalábbis itt, mivel ez a recept karácsonyra készült.....jókor találtam rá, ugye?! végülis ha úgy nézzük nemsokára ismét itt az ünnep...
Ha hétköznap készítem, akkor nem szoktam bele bort tenni, ill. feltétnek csak simán pirított zsemelkockák szolgálnak. Úgyhogy ez egy nagyon jó kis leves, lehet hétköznap, de ünnepi alkalomra is készíteni.


Fehérboros sajtleves diógombóccal

Hozzávalók:


- 1 l víz
- 1 l tej
- fűszerek(vagy 1 db zöldség leves kocka)
- 15 dkg füstölt sajt reszelve
- 15 dkg trappista sajt reszelve
- 1 dl fehérbor
- 2 dl főzőtejszín
- 1 ek. liszt
- 3 db főtt krumpli
- 4 ek liszt
- 1 tojás
- só, pirospaprika, őrölt szerecsendió
- egy marék aprított dió

A tejet és a vizet a kétféle reszelt sajttal feltesszük főni. Addig hagyjuk a gázon, míg a sajt kiengedi az ízét és elolvad a levesben. Figyeljünk oda, nehogy kifusson, többször keverjük meg!
Ezután egy szűrőn átszűrjük a már olvadt, kissé darabos sajtot, és megfűszerezzük a levest.(az ízesítést a sajtok belereszelése előtt is megtehetjük, ahogy kényelmesebb)
A leszűrt lét ismét feltesszük a gázra, hozzáöntjük a fehérbort, és az 1 ek. liszttel elkevert tejszínt.
Felforraljuk és kész is. Ezután elkészítjük a gombócokat is.
A krumplikat sós vízben megfőzzük.
A főtt krumplit meghámozzuk, majd megtörjük. Fűszerezzük, hozzáadjuk a tojást, a lisztet, valamint az apróra vágott (előtte szárazon megpirított) diót. Nedves kézzel apró gombócokat formálunk és forró sós vízbe tesszük. Addig főzzük tovább amíg a gombócok a víz tetejére emelkednek. Az elkészült sajtlevest a gombóccal együtt tálaljuk. Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Kati írta...

Fincsi lehet:)

Sütis néne írta...

Köszönöm, tényleg az. legalábbis mi nagyon szeretjük. :-)