2012. szeptember 20., csütörtök | By: Sütis néne

Szappanozás 1. rész - a készítés előzményei és következményei :-)



No, akkor itt az ígért poszt, a szappanokról (és egyébről).
Ha valakit érdekel, annak elmesélek most pár dolgot. :-)
Aki követi a blogom, az nagyjából már tudja, hogy próbálom kerülni az egészségtelen dolgokat-nem használok bolti ételízesítőket, zacskós levest, mindenféle egyéb ilyen reklámban hirdetett csodaétket, kiegészítőt. Mert pl. miért jobb, ha fokhagyma granulátumot használunk a fokhagyma helyett? mert szépen morzsolódik? hamar elkeveredik?és hogy miből készül? és mit eszünk meg vele? szóval értitek, miről beszélek. ezt csak azért hoztam pl.-ként, mert mikor először láttam a tv-ben, hangosan felnevettem(konkrétan röhögtem) rajta...hogy mit ki nem találnak...
no de vissza a szappanra. először is mutatok pár linket, amiből olvasva lehet tanulni, okosodni:

itt
itt
itt
itt
itt

Gyakorlatilag pár dologgal a cikkekből már én is tisztában voltam. Igazából megint csak a lányom miatt kezdtem el azon gondolkodni, hogy de jó lenne, ha ki lehetne kerülni ezeket az ártalmas dolgokat is, amelyek a bolti fürdetőkben találhatók, hisz köztudott hogy a bőrünk a szervezetünk első védelmi vonala, és nem kellene épp ezt a tisztítás címén rongálni.
Arról nem is beszélek, hogy a vehettem bármilyen kényeztető tusfürdőt, igen gyakran viszketett utána a bőröm, és egy ideje már a túl erős illatuk is zavart. (ez utóbbi az öblítőnkre is igaz, bármilyent használok, valahogy nem tetszik. arról nem is beszélve mikor a bolti (minőségi)szörp a lefolyóban végzete, olyan mellékíze volt, hogy csuda!(és ez nem egyszer előfordult. mondjuk eddig is ritkán vettem, ezután meg még annyiszor se fogok. helyette megnyitottam a télre eltett bodzaszörpöt...azt hiszem jövőre többet teszek el.... na de megint elkalandoztam,  s ha már így esett elmesélem, hogy azt is lányzómnak köszönhetem, hogy a bolti pékárut sem használunk(csak végső esetben)-hisz menyivel jobb a hazai ;-), és az előbb említett konyhai ízfokozók kizárása is az ő érdekében történt. régen ezek nem zavartak, én is megvettem a vegetát, zacskós levest, stb....na ja, az anyaság hatásai..;-D

Jelenleg ott tartok, hogy szinte minden hétvégén nekiállok szappant gyártani, mert egyrészt nagyon élvezem, másrészt mert nem csak hagyományos fürdéshez való szappant készítek. Már legyártottam egy adag kamillás-körömvirágosat (ennek láttátok már a képét).
Aztán utána héten készült intim szappan-na ezt majdnem elszúrtam, mert túlmelegedett, mivel nem a megfelelő hőfokon elegyítettem a dolgokat...viszont azért még időben észrevettem, így megmenekültek, csak kissé barnábbak lettek a kelleténél(mivel kissé karamellizálódott benne a tejcukor)-szóval ha a színét nem nézzük ezek is jók lesznek.
Múlt hétvégén pedig samponszappanok is készültek (szintén gyógynövényes)- ezek is rendben vannak. Tervezem még karácsonyi illatú és citromos illatú (férjem kérésére) szappanok készítését is.
Mondjuk most hétvégén valószínű krémeket készítek majd, mivel végre sikerült minden alapanyag beszerzése.
Emellett már lecseréltem a mosóporom, és az öblítőm is. :-))) Mellesleg az így környezetbarátabban mosott ruhák illata is jóval kellemesebb, mint mikor bolti öblítővel mostam. (arról nem is szólva hogy természetesen mosószappan is fog készülni, ha összejön kellő mennyiségű használt étolaj)

Tehát összeségében egy kis szemléletváltással nemcsak magunkat, hanem a lehetőségeinkhez mérten a Földünket is óvjuk, ami szintén nem elhanyagolható szempont.... ;-)