2012. november 9., péntek | By: Sütis néne

Cukros fahéjas rúd




Nálunk is elkészült ez a finomság, és jelenthetem már kétszer is. Nagyon-nagyon finom! :-)
Idemásolom az eredeti receptet, amiben csak kis változtatásokat ejtettem.
Mégpedig annyi, hogy a tésztába még tettem plusz 2 ek. tejfölt, emiatt a liszt mennyiségét is növelni kellett, kb. 65-70 dkg-ra. Emellett én 2 db egész tojást tettem bele ill. a már megkelt, feltekerés előtt álló tésztába, vékonyan vajdarabokat szeleteltem, így csavartam fel. Mindezen dolgok által (tejföl, vaj) a tészta még könnyebb, még puhább és fincsibb lett. :-)

Cukros fahéjas rúd

Limara receptje alapján.
Hozzávalók:

- 60 dkg finomliszt

- 1 tk. só

- 3 ek. cukor

- 1 tojás

- 2 tojás sárgája

- 3 dl langyos tej

- 6 dkg puha vaj

- 3 dkg friss élesztő

A tejet meglangyosítjuk és egy teáskanál cukorral elkeverjük, majd belemorzsoljuk az élesztőt. Pár percig hagyjuk, míg az élesztő felfut.
Addig a dagasztógép (vagy kenyérsütőgép) táljába mérjük a többi hozzávalót, végül hozzáadjuk az élesztős tejet is. A tésztát alaposan kidolgozzuk. Langyos helyen 45-50 percig pihentetjük.
Lisztezett felületre borítjuk, elfelezzük és hat-hat egyenlő részre osztjuk. A darabokat óvatosan gombóc formára igazítjuk, majd egyesével hosszú csíkot nyújtunk belőlük. Az egyik végén az egyharmad részét ujjnyi széles csíkokra vágjuk, majd a másik végétől kezdve feltekerjük. Ez tulajdonképpen a hernyókifli formázása, most töltelék nélkül.
A megformázott tésztát sütőpapíros tepsire fektetjük, egy ruhával letakarjuk és a sütő közelében kb. 45-50 percen keresztül pihentetjük. Ezalatt a sütőt előmelegítjük 170 fokra.
A megkelt kifliket 12-15 perc alatt sütjük pirosra.
Míg sülnek megolvasztunk két evőkanál vajat és elkeverünk öt evőkanál cukrot egy evőkanál fahéjjal.
A kifliket amint kivesszük a sütőből megkenjük olvasztott vajjal, majd meghempergetjük a cukros fahéjban. Rácsra tesszük hűlni őket.