2013. január 19., szombat | By: Sütis néne

Túrós pufi fánk (élesztőmentes)




Ezt a receptet még iskolás koromban kaptam az egyik osztálytársamtól (miután megkóstoltam, egyértelmű volt, hogy többször sütős lesz :-D )
Nagyon szeretjük, mert gyorsan kész ( nem kell kelnie, hisz nem élesztős, hanem szódabikarbónás), és finom puha, napok után sem szárad ki (hála a túrónak és tejfölnek).

Túrós pufi fánk

Hozzávalók:

- 50 dkg liszt

- 25 dkg túró

- 350 g tejföl

- 1 púpos mk. szódabikarbóna

- só

- 2-3 ek cukor(el is hagyható)

- 2 tojás

Egy nagyobb tálban összekeverünk minden hozzávalót. Ragacsos, nyúlós masszát kapunk, nem kell megijedni, ilyennek kell lennie! Olajat melegítünk, és két kiskanál segítségével kis gombócokat szaggatunk bele. Kis lángon, többször megforgatva sütjük aranybarnára . Sülés közben duplájára fognak nőni, úgyhogy tényleg elég kiskanálnyi mennyiségeket formázni. Ha kész, papírtörlőre szedjük, és lekvárral fogyasztjuk.



2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Sütis néne!

Ezer köszönet a receptért!!! Isteni!!
Nem volt itthon túró, anélkül csináltam. Így kicsit több tejfölt tettem a tésztájába. Úgy vettem észre jót tesz a tésztának, ha sütés előtt áll egy 5-10 percet. Gyönyörűen megdagadtak a fánkjaim, sőt szalagosak is lettek. Ez egy szuper gyors fánkrecept!! Gyakori vendég lesz. Vaníliás porcukorral és házi baracklekvárral ettük.

Köszi: Nóra

Sütis néne írta...

Kedves Nóra! Örülök, hogy kipróbáltad és hogy ízlik! :-)