2013. június 7., péntek | By: Sütis néne

ANZAC keksz



A keksz a nevét az ausztrál és az új-zélandi egyesített hadtestről - ANZAC = Australian and New Zealand Army Corps - kapta az első világháborúban. Ilyen kekszet sütöttek a katonafeleségek a háborúba induló párjuknak, mivel a keksz tápláló és sokáig eláll. Bár azt nem tudom szegények meddig élvezhették a keksz örömeit, lévén , hogy mikor a csapatok megérkeztek Gallipoliba, Törökországba, ott egy reménytelen csatában halomra ölték őket. Emlékükre minden évben megtartják az ANZAC-napot, amelyet mindkét országban április 25-én tartanak.

ANZAC keksz

Hozzávalók:

- 15 dkg liszt

- 15 dkg zabpehely (én apró zabpelyhet használtam, szerintem ez sokkal jobb, mint a hagyományos nagy méretű. A Lidl-ben kapható ilyen, ha valakit érdekelne.)

- 15 dkg cukor

- 12,5 dkg vaj

- 5 dkg kókuszreszelék (nálam ez kimarad, mert a férjem nem szereti)

- 3 ek méz

- 3 ek forró víz

- 1 tk szódabikarbóna

- én még pluszban tettem bele kb 2 ek. napraforgómagot, natur mogyorót-felaprítva ill. egy kevés aszalt vörös áfonyát

A száraz alapanyagokat összekeverjük. A mézet és a vajat összeolvasztjuk. A szódabikarbónát feloldjuk a forró vízzel, majd összekeverjük a mézes vajjal. Hozzákeverjük a száraz alapanyagokhoz. A tésztából diónyi nagyságú golyókat formálunk, sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, és egy a tenyerünkkel lelapogatjuk. Én most nem kör, hanem hosszúkás formákat alakítottam ki, így volt hozzá kedvem...165-170 fokon 8-10 percig sült. Amikor még friss a keksz, puha, omlós, de ne lepődjünk meg, ha hűlés közben megkeményedik, lévén hogy méz van benne. De így is, úgy is finom, puhán és ropogósan is.

A receptet Flóránál találtam. Köszönet érte, bekerült a megmaradó recik közé. :-)

ha minden igaz az eredeti ANZAC recept hozzávalói ezek:
85 g zabpehely, 85 g kókuszreszelék, 100 g liszt, 100 g cukor, 100 g vaj, 1 evőkanál golden szirup, 1 teáskanálnyi szódabikarbóna, 1-2 kanál víz