2007. október 8., hétfő | By: Sütis néne

A kivétel, ami.....



Igen, ez az étek a nagy kivétel...mégpedig az alól hogy nem fogyasztok olyan ételt-sütit se!-amiben nyers tojás van..... nem is az íze miatt, egyszerűen a tudat a zavar.
No de mint mondottam itt ettől eltekintek!
Mivel egyszerűen oda-vissza vagyok a franciasalátáért... :-)


Ráadásul ez valamiért nálam olyan őszi-téli csemege-inkább téli-, mivel annak idején anyukám karácsony környékén szokta készíteni.
Emlékszem kint szokta tárolni, a hideg padlásfeljáró lépcsőjén, egy nagy edényben...-jelentem, az edény még megvan, használatban! bár elég rondaság már a szentem...


Egyéb téma-a guta ütögetett nemrég mivel láttam hogy lejárt a képkeretező progim , amiről a húgom váltig állította, hogy neki már régóta megvan...erről ennyit. Így ezentúl a fotóim nagyrészét csak "köntös" :-) nélkül tárom a nagyközönség elé, kivételt képeznek ez alól amiket már előre elkészítettem..... hüpp-hüpp-pedig úgy tetszettek szép keretben.... :-( na mindegy, ez van, nagyobb bajom sose legyen! :-)

tehát visszatérve a témához, a mai étek:


Francia saláta:


megpróbálok mennyiséget is írni, de én általában csak úgy "durr bele módon" készítem, sűrűn ízlelgetve.... :-)


Hozzávalók:

- fél kg fagyasztott borsó
- fél kg fagy. sárgarépa
- fél kg fagy. kukorica
- fél kg krumpli
- mustár
- pirosarany
- só, cukor, pici ecet
- 1 fej vöröshagyma
- 1 nagy doboz tejföl
- 3-4 tojás sárgája
- étolaj, kb. 2 dl....

Az első 3 hozzávaló, természetesen lehet friss is, ha valakinek nyáron támad kedve készíteni...., ill. megkaphatóak egyvelegben- egy zacsiban elegyítve a 3 összetevőt.
A zöldségeket felteszem sós vízben főni, ha fagyasztottak, akkor a krumplit kissé később teszem
hozzá-melyet előtte már megpucoltam, felkockáztam.
A vöröshagymát is pucolom, vékonyan felkarikázom és vízben hagyom, míg elkészül a többi cuccos, így veszít valamelyest az erejéből.
Elkészítem a mártást: a tojások sárgájához óvatosan adagolom az olajat , mindig kis mennyiséget, és mindig jól elkeverem, különben kicsapódhat, az meg ugye nem lenne túl jó...persze erre az esetre is van megoldásom, de inkább le se jegyzem, "ne fessük a falra...." :-)
Nos, az olaj mennyiségével teljesen nem vagyok tisztában, egy biztos, akkor jó a keverék, ha már jól összeállt, és elég kemény, nem folyik szét.
Ekkor hozzáteszek egy kevés mustárt, pirosaranyat, és egy pici ecetben-vízben feloldott cukrot és sót, elkeverem, majd mehet bele a tejföl.
Közben persze vadul kell ízlelgetni, mert ekkor még pótolható kell bele valami . :-)
Ezután már csak össze kell állítani, a zöldségeket a mártással és hagymával jól elkeverni, és mehet a hűtőbe.
Másnapra kellően összeérik, és nagyon finom!


Én bevallom régen még húsevő-vagy ahogy magamban hívom-"dögevő"-koromban-senki ne akadjon fel eme szóhasználaton, nem rossz szándékú, csak tény...- szóval akkor még parizeres vajas kenyérrel ettem, valami csuda jó volt, mára maradt a vajas kenyér.
No nem pénzbeli gondok miatt nem telik szalámira, nem-nem, egyszerűen ha valaki nem tudná, nem eszek olyat aminek szeme van..... :-)már nagyon régóta, nem soká 10 éve!-jubilálok :-) -jesszus meg öregszem is, már ilyen régóta vagyok vegetáriánus...??????
No, ezen kicsit elfilózom, úgyhogy mára zárom soraim, jó étvágyat a salátához!




1 megjegyzés:

Wanda írta...

A tojás-sárgáját ki szoktam hagyni a tartár mártásból, ne aggódj ha undorodsz tőle, így is ugyanolyan jó. Bolti majonézt is használhatsz tejföllel összekeverve. Fagyasztott mexikói saláta-keverékből készítem, csak meg kell főzni. A végén krumlit is főzök hozzá apró kockára vágva. Majd főtt tojást, savanyú uborkát. almát és parizert is kockázok a kész salátába. Érdekes hogy te parizeres kenyérrel etted, erről jutott eszembe.