2008. február 18., hétfő | By: Sütis néne

VKF. XIII.- Különleges Köles Krokett Köret




Ó-Ó 100. bejegyzésem!!!!!!!!!!!!!!!
és pont VKF!-re , nagyszerű!:-)

a téma: különleges köret...törtem a fejem, de semmi nem jutott eszembe, így gondoltam kihagyom ezt a fordulót ...
DE!!! aztán majdnem az utolsó pillanatban, kitaláltam valamit! ;-D

mivel épp újítom az étkezésem, egyértelműen egy új hozzávaló jöhetett csak szóba: mégpedig a köles!
igen , nagyon megszerettem, ezért elkezdetm gondolkodni, mit készítsek belőle....íme, ez lett! és jajajajjjj, de finomra sikerült!!!!!!!!!!! ;-D


Különleges Köles Krokett Köret

Hozzávalók: (6 db kroketthez)
- 100 g köles

- 3 dl víz (vagy alaplé)

- 1 fej vöröshagyma

- 2 gerezd fokhagyma

- só, fűszerek

- petrezselyem zöld

- 2 tojás

- rozsliszt

- zsemlemorzsa (házi szárított kenyérből)

- 1-2 ek. szezámmag

- 1 db mozzarella

- olaj (napraforgó és olíva)


A hagymát pucolom, aprítom, kevés olíva olajon dinsztelem.
A kölest megmosom, hozzáteszem a hagymához, picit pirítom és felöntöm a folyadékkal.
Sózom, fűszerezem (én házi zöldségkeveréket használtam hozzá, vegeta helyett-mint mindig...), majd megfőzöm, kb. 25 perc alatt.
Ha kész és kihűlt, hozzáteszek egy tojást, egy kevés zsemlemorzsát, ízlés szerint petrezselyem zöldet és összekeverem.
A mozzarellát hosszú csíkokra darabolom, és beleteszem a rúddá formált főtt köles közepébe.
Panírozom (rozsliszt, tojás, szezámmaggal dúsított zsemlemorzsa), majd bő, forró olajban kisütöm.

Eztán már csak tálalni kell, amellé amihez épp kedvünk van....( de megjegyzem csak úgy magában is megállja a helyét.)

Kívül ropogós, belül puha + benne az olvadt mozzarella....hm...

Nem bírtam megállni, még melegen "eltüntettem" egyet....NAGYON FINOM LETT!!!! :-)))
Tessék kérem kipróbálni!

12 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon jól néz ki :-). Azt hiszem, ezt felveszem a kipróbálandók listájára.

Sütis néne írta...

:-)

Max írta...

Csere?
Adok két gombóc fagyit 4 db szuper krokettért?:-)))

max

Sütis néne írta...

hm, kettőt? akkor legyen inkább 4 gombóc fagyi, és akkor oké! ;-D

Max írta...

O.K. válassz!!

Sütis néne írta...

igenis! akkor jöhetne a velencei álom, a Baileys karamell, mangó, és ha lehetne még puncs, (az a kedvencem );-D
amúgy hol árultok?

Max írta...

Gyenesdiás (Keszthely mellett) Bringatanya:-))

Ja és puncsos tejberizst szoktam csinálni

Sütis néne írta...

ó, Keszthelyre el szoktunk menni (aug. 20-án, vagy akörül), akkor majd nyáron megpróbálom beiktatni a fagylaltos részleged! ;-)
(bár a puncsos tejberizst, hm, hát nem is tudom...majd meglátjuk, kipróbálom-e(mert amúgy a tejberizst-hááááááát nemigen szeretem)! de majd győzz meg!;-)

Pilchard írta...

Ez valami isteni fincsi lett,imádom,és nagyon köszi a receptet.

Sütis néne írta...

szívesen! :-)

Névtelen írta...

Ez fantasztikus találmány, ugyanis a férfiak ki nem állhatják már csak a nevét sem. Igy viszont, nem is veszik észre és egészségesen táplálkozhatnak. Nagyon klassz.Köszönöm Anikó

Sütis néne írta...

szívesen :-)