2008. május 18., vasárnap | By: Sütis néne

Fantás szelet





Mint mondottam volt, anno, :-D szóval régebben már szóltam róla, hogy ezentúl csak hétvégente sütök. Ennek több oka is van, nem sorolom.
Viszont, most tényleg sütöttem!!!!

Már rég szerettem volna elkészíteni ezt a sütit, csak valahogy mindig elmaradt.
Most pótoltam, így esett, hogy tegnap este 7-kor nekiestem!;-)
És nem bántam meg! nagyon könnyű, finom kis édesség, férjem meg is dícsérte, hogy ezt akár cukrászdában is kihozhatnák! :-DDD


Fantás szelet
Hozzávalók:
piskótához:

- 4 tojás

- 25 dkg porcukor

- 1 cs. sütőpor

- 25 dkg liszt

- 1 dl víz

- 0.5 dl étolaj

- 3-4 ek. kakaópor

túrókrémhez:

- 3 X 25 dkg túró

- 1 citrom

- 30 dkg porcukor

- 20 dkg margarin

felső réteg:

- 7.5 dl Fanta

- 2 cs. vanília pudingpor

- 2 ek. cukor


A piskótát elkészítjük(menetét most nem írom le, ez bármelyik sütemény receptemnél megtalálható).
Egy viszonylag nagy tepsibe öntsük bele a masszát (sütőpapír), majd 165 fokon 25 percig süssük.
Közben a porcukrot elvegyítjük a folyóssá olvasztott margarinnal, majd mehet bele a túró (mind a 3), az egy citrom héja reszelve, és a citrom felének a leve.
Villával kissé elkeverjük, majd botmixerrel simára turmixoljuk.
Ha kész, mehet rá a már kihűlt piskótára.
A felső réteg úgy készül: a pudingokhoz hozzátesszük a cukrot, ráöntjük a Fantát, majd takarékon, folyamatosan kevergetve besűrítjük.
Lehúzzuk a gázról, majd többször megkeverve langyosra hűtjük, így nem fog lefolyni a tésztáról. Ha kész, elsimítjuk a túrókrémen, és mehet a hűtőbe.(már ha befér, mivel elég nagy adag lesz belőle:-)
Jó étvágyat!