2008. augusztus 9., szombat | By: Sütis néne

Kókuszos-almás sütemény szilvával







Múltkorjában láttam égigérő paszulynál egy kókuszos szilvás sütit, ez adott ihletet.

Habár az én sütim teljesen másképp készült, azért ez 2 hozzávaló megtalálható benne! ;-D
Igazán jól sikerült (nem akarok nagyképűsködni, de ha egyszer igaz;-D ) és hála az almának (és nekem :-DDD ) jó puha és szaftos lett!


Kókuszos-almás sütemény szilvával


Hozzávalók:
- 20 dkg liszt

- 20 dkg kókuszreszelék

- 15 dkg cukor

- 5 db kisebb alma

- jó sok szilva (így ami nem fér a tésztára, szépen megeszegethetjük;-)

- 2 tojás

- 1 cs. sütőpor

- 4 dl tejföl (vagy joghurt, kefir)


Az almákat meghámozom, és lereszelem.
A többi hozzávalót, a szilva kivételével egy tálba teszem, majd kikeverem ( persze nem kézzel ;-P )
Ha nagyon sűrű lenne a tészta , egy kevés tejet lehet hozzá önteni.
Közepes méretű tepsibe teszem (előtte vajazás+ zsemlemorzsa), a tetejére pedig a megmosott, felezett , kimagozott szilvát rakom (amennyi ráfér).
160 fokon kb. 40 percig sütöm, félidőben megszóróm fahéjas cukorral.

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

zsuzsi írta...

A 160 fok 40 perc biztos? 80 perc utan kivettem (az utolso 10 legkevereses volt, ami meg melegebb is), de meg mindig inkabb pudding allagu mint sutemeny. Izre finom, de kiskanal kell hozza :(

Sütis néne írta...

ó, pedig biztos. én általában 25-30 percig sütöm a sütiket, ez azért is hosszabb mert tejfölös, és annak több idő kell.
de nem értem nálad miért nem sült meg, főleg 80 perc alatt!mondjuk a sütők persze eltérőek, de azért nem ennyire...lehet hogy nálad nagyobb hőfok kellett volna, más ötletem nincs.sajnálom. :-(