2009. február 8., vasárnap | By: Sütis néne

Verdens beste torta




Verdens beste torta

Hozzávalók:

- 12,5 dkg margarin

- 12,5 dkg porcukor + 20 dkg porcukor

- 12,5 dkg liszt

- 4 tojás

- 4 ek. tej

- 2 kk. sütőpor

- 1 csomag Dr. Oetker Gála krémpor ( hozzá 4 dl tej )-ez lehet vaníliás, vagy én most mogyorósat készítettem (szerintem ez finomabb), egyébként készítettem már főzött krémmel is, de ezzel a porral egyszerűbb ;-) (persze nem mondom hogy egészségesebb is...)

A margarint habosra keverjük a 12,5 dkg cukorral, majd a 4 tojás sárgájával. Hozzáadjuk a tejet, majd a sütőporral elkevert lisztet.
A tojások fehérjét keményre verjük a 20 dkg cukorral.
A sárga masszát két sütőpapírral bélelt tortaformába öntjük (tepsi szélein hagyunk kicsi helyet, mert terjeszkedni fog) majd rá a cukros tojáshabot.
170 °C-os sütőben megsütjük. kb. 30 perc.
A krémet elkészítjük 4 dl tejjel.

Ha kihűlt a tészta, egymásra tesszük a 2 tortát és a krémmel megtöltjük.
Az eredeti recept szerint egyébként téglalap formában kell sütni és azt hosszában ketté vágni,majd egymásra tenni. viszont én most kísérleteztem egyet és nekem így jobban tetszik. ;-)

(egyébként a férjem megjegyezte, minek bele a piskóta, elég lenne a krém, meg a sült hab.........fura egy ízlése van, az biztos!!! ;-DDD )

megj: a recept az nlc , sütik-képpel topikból való.